Stil de viata&dieta / Ingrijire »

VIDEO: Talie de viespe? O poţi avea!

Autor: Claudia Georgevici | 28 February, 09:40 | 0 comentarii

Ai ieşit din iarnă probabil cu câteva kilograme în plus, iar acest lucru se vede şi pe talia ta... Nu dispera, există soluţii care să te-ajute să ai un „mijlocel tras ca prin inel” !


Dacă vrei să-ţi subţiezi talia, ţine minte două cuvinte: dietă şi mişcare. Amândouă te vor ajuta în egală măsură să numeri mai puţini centimetri în jurul taliei. Ca să reuşeşti asta, nu este nevoie să ţii diete drastice şi nici să transpiri la sală. Iată ce te poate ajuta!

Evită balonarea

Dacă ai probleme cu balonarea, trebuie să scapi repede de această problemă. Cum? În primul rând, nu vorbi în timp ce mănânci (pentru a nu înghiţi aer) şi mestecă bine alimentele. Astfel, nu numai că nu te vei balona, dar te vei şi sătura mai repede, deci vei mânca mai puţin.

Te balonează şi guma de mestecat şi băuturile carbogazoase (inclusiv apa minerală), aşa că renunţă la ele. Poţi preveni balonarea şi dacă bei în fiecare dimineaţă un pahar cu apă călduţă, în care ai stors o jumătate de lămâie. O talie „pufoasă” poate fi şi semnul retenţiei de apă în organism. Ai grijă să mănânci mai puţină sare, pentru că aceasta favorizează retenţia de apă.

„Ceaiul verde consumat zilnic şi ananasul accelerează metabolismul, iar un pahar de apă băut din două în două ore te ajută să elimini toxinele”, te sfătuieşte Florentina Opriş, realizatoarea emisiunii „Sport dietă & o vedetă”.

Consumă mai puţine paste, produse de patiserie şi pâine albă, pentru că-ţi îngreunează digestia, favorizând apariţia constipaţiei.

Încearcă exerciţii simple

Fără mişcare nu vei reuşi să obţii talia dorită. Florentina Opriş te sfătuieşte să faci zilnic exerciţii simple, care nu-ţi iau mai mult de 20 de minute. Ce presupune asta? Alergare uşoară pe loc (5 minute), urmată de 3 minute, de balans de şolduri stânga-dreapta, în timp ce îndoi pe rând genunchii.

Continuă cu alte 3 minute, în care roteşti bazinul înspre stânga şi spre dreapta. „Închei cu o mişcare mai amplă pentru zona taliei: pe spate culcat cu genunchii îndoiţi, cu piciorul stâng sprijin pe genunchiul drept, execută 20 de ridicări de trunchi lente şi repetă pe celălalt picior”, te îndeamnă Florentina.

Masează-ţi abdomenul

Un exerciţiu cât se poate de simplu pentru a avea un mijloc mai subţire presupune să-ţi masezi singură abdomenul. Cu palma mâinii drepte masează-ţi burtica în sensul acelor de ceasornic, de 30 de ori. Este bine să faci această manevră în fiecare zi sau de cel puţin trei ori pe săptămână.

Aşa am reuşit să slăbesc!

Povestea Florentinei L. Soare este o dovadă în plus că nu există „nu pot” atunci când vine vorba de slăbit. Dieta, sportul şi, nu în ultimul rând, ambiţia au ajutat-o să slăbească după ce ajunsese la 100 de kilograme. Florentina L.

Soare îşi aminteşte că a fost mereu grăsuţă. Obişnuia să „devoreze” farfuriile pline cu bunătăţi, fără să-i pese de kilogramele în plus. Asta până acum trei ani, când cântarul i-a arătat numărul 100. Atunci, cititoarea noastră şi-a spus că nu mai poate continua în acest fel. A început să citească despre calorii, lipide, glucide, proteine şi despre ce şi cum este bine să mănânci dacă vrei să slăbeşti sănătos. O lăsăm pe ea să-ţi spună ce a ajutat-o!

Ce schimbări a făcut în dietă

„Mi-am impus să am trei mese pe zi, mic dejun, prânz şi cină, şi două mese de fructe (înainte de prânz şi de cină). Consum cel puţin doi litri de apă plată pe zi.

Am exclus prăjelile. n Pâine nu mănânc decât de două ori pe săptămână (pâine integrală cu seminţe); am înlocuit-o cu legumele.

Miercurea şi vinerea ţin post. nAm descoperit fructele uscate, seminţele (de floarea-soarelui, dovleac), alunele şi migdalele crude, fără sare.

Atunci când mi-e poftă de dulce, prefer să fac eu în casă ceva

Mănânc mâncare gătită. La ciorbă înlocuiesc cartofii cu dovlecei, iar făinoasele cu legume. nPentru micul dejun şi pentru cină, prefer laptele/iaurtul cu cereale integrale, mai ales fulgii de ovăz (au indice glicemic redus).

Nu ar fi reuşit fără mişcare

Am fost conştientă că dieta nu-i suficientă şi că trebuia să încep să fac şi sport, aşa că am făcut rost de o casetă cu exerciţii Pilates. Când am început dieta, am făcut exerciţii Pilates 50 de minute pe zi, timp de aproape trei luni, zilnic.

Şi uite aşa, făcându-mi un cu totul alt mod de viaţă (alimentaţie şi sport), am reuşit în aproape opt luni şi jumătate să dau jos 36 de kilograme. După atâta timp de când am început aventura asta, pot să spun că cea mai importantă este voinţa fiecăruia. Acum am în jurul a 61 de kilograme. Oscilez plus/minus 1 kilogram, mai mult nu-mi permit la 1,71 m înălţime”, spune Florentina.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »