Psiho / Tulburari de somn »

VIDEO: Sfaturi pentru a aduce somnul

Autor: Claudia Georgevici | 30 October, 10:50 | 1 comentariu

În multe cazuri, chiar obiceiurile noastre sunt cele care ne „sabotează” somnul. Cu câteva modificări care țin de stilul de viață nu numai că vom putea adormi mai repede, ci vom avea și un somn odihnitor.


Relaxează-te

Cu câteva ore înainte de a te culca, este bine să te dedici unor activități cât mai relaxante. De pildă, ți-ar prinde bine un masaj, o baie în care ai adăugat câteva picături de ulei esențial de lavandă sau o plimbare în parc.

Cu 2 ore înainte de somn, evită activitățile care te solicită din punct de vedere intelectual, precum și filmele violente. Oricum, dacă suferi de insomnie, nu sta prea mult seara în fața ecranelor luminoase (TV, calculator, tabletă).   

Amenajează-ți camera de dormit

Aerisește camera în care dormi și înlătură orice sursă de luminozitate (lumina acționează direct asupra hipofizei, glandă care influențează ceasul biologic). Patul trebuie să fie destinat doar dormitului. Dacă, de pildă, vei lucra în pat, creierul va asocia cu odihna stresul provocat de sarcinile respective.

De asemenea, nici privitul la televizor și învățatul în pat nu sunt indicate, pentru că pot perturba semnalele somnului. Temperatura optimă din cameră pentru somn este de 18-20 de grade Celsius.

Fă mișcare, dar nu înainte de culcare

Este dovedit faptul că activitatea fizică acționează asupra mai multor factori care duc la apariția insomniei. Astfel, mișcarea combate stresul, induce o stare de bine și ne ajută să dormim mai profund.

Efectuate regulat, exercițiile fizice moderate, practicate 30 de minute, îmbunătățesc semnificativ calitatea somnului, cu condiția să fie făcute în prima parte a zilei. Chiar și o jumătate de oră de mers pe jos în fiecare zi are efect benefic asupra somnului.

Evită efortul fizic chiar înainte de culcare, pentru că duce la creșterea temperaturii corpului, iar creierul va primi mesajul că nu este timpul pentru dormit.

Fără excitante

Cu câteva ore înainte de culcare, evită  să fumezi sau să consumi cafea, ceai negru sau verde, ciocolată ori băuturi care conțin cola. Nu bea mai mult de 3 cafele pe zi. Și alcoolul este un factor care perturbă calitatea somnul, deși inițial induce o stare de somnolență.  

Nu reușești să adormi? Nu sta în pat

Dacă a trecut aproape o oră după ce te-ai așezat în pat și nu ai adormit încă, este indicat să nu stai în pat. Ieși din cameră și încearcă să faci ceva relaxant, evitând însă sursele de lumină. Revino în dormitor după 30 de minute și încearcă să adormi din nou.

De ce să mai ții cont

•    Este bine să încerci să te culci și să te trezești la aceleași ore, chiar și în weekend. Acest lucru ajută la reglarea ritmului circadian.
•    În timpul zilei, evită siestele mai mari de 20 de minute.
•    Cina trebuie luată cu 3 ore înainte de a merge la culcare. Dacă ai o masă bogată, digestia va fi greoaie, iar dacă vei consuma lichide în exces, vei merge des la toaletă pe perioada nopții, ceea ce îți va afecta somnul.
•    Expune-te cât mai mult la lumina naturală! Aceasta ajută la reglarea ceasului intern al organismului.

CIFRĂ: 10-15% din populație suferă de insomnie cronică și 35% este afectată de forma ocazională a acestei tulburări de somn.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Taby | 30 October 2014, 14:13
Cele mai sigure oferte de lucru! Oferta extrem de serioasa! Asiguram din start contract legal! Deja s-au facut primele plati! Multi oameni s-au convins, e randul dumneavoastra acum! NU este MLM! NU este joc piramidal! Castigurile sunt garantate! Cautam operatori online care vor sa castige cel putin 300 de dolari lunar, cu o munca usoara de 3 ore pe zi! Pentru a va oferi detalii, trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]
Adauga un comentariu »