Sanatatea ta / Ce te doare »

VIDEO: Ce pericole ascund carenţele de vitamine

Autor: D.P. | 25 July, 11:45 | 1 comentariu

Te simţi mereu obosit şi nu te poţi concentra? Este posibil să fie un semnal de alarmă că alimentaţia ta este săracă în oligoelemente.


Vitaminele şi mineralele sunt „gardienii” stării tale de sănătate. În lipsa lor, organismul nu poate funcţiona normal. Dacă din dieta ta lipseşte un nutrient important, îl poţi administra sub formă de suplimente, însă doar la recomandarea medicului.

Fumatul ,,sărăceşte" corpul de vitamina C

Denumită şi acid ascorbic, vitamina C este cel mai puternic antioxidant. Acidul ascorbic ajută la reglarea nivelului glicemiei şi al colesterolului, prevenind apariţia diabetului, a aterosclerozei şi a hipertensiunii arteriale.

Principalii factori de risc care determină carenţele de vitamina C sunt fumatul, stresul şi consumul excesiv de cafea. Lipsa acestei vitamine din corp duce în timp la scăderea rezistenţei organismului la infecţii, la oboseală cronică, la sângerarea gingiilor, la osteoporoză şi la inflamarea încheieturilor. Principala sursă de vitamina C o reprezintă fructele şi legumele (citricele, kiwi, pătrunjelul şi broccoli), iar tabletele sunt indicate doar în cazurile speciale.

Stresul apare din lipsă de magneziu

Magneziul este cunoscut şi sub numele de mineral antistres şi participă la peste 300 de reacţii enzimatice. Acesta este esenţial pentru funcţionarea muşchilor şi a nervilor. În plus, împiedică formarea depunerilor de calciu, a calculilor renali şi a celor biliari.

Deficienţa magneziului din corp se manifestă prin tensiune arterială scăzută, hipoglicemie şi tulburări digestive. Magneziul se găseşte în smochine, migdale, nuci şi diferite seminţe.

Deficienţa de acid folic duce la depresie

Aproximativ 20% dintre adulţii care suferă de depresie au un nivel scăzut de acid folic (vitamina B9), susţin specialiştii. Acidul folic, împreună cu vitaminele B6 şi B12, sintetizează homocisteina, unul dintre radicalii liberi cu un grad mare de toxicitate.

În lipsa acidului folic pot apărea boli precum Alzheimer şi ateroscleroza. Acestea ar putea fi prevenite fie prin consumul de alimente (morcovi, dovlecei, varză, fasole şi ouă), fie prin suplimente.

Calciul insuficient afectează concentrarea

Carenţa de calciu din organism apare îndeosebi la maturitate, deoarece acesta se elimină mai uşor prin urină. Persoanelor cu o uşoară carenţă de calciu le amorţesc membrele şi se plâng de contracţii musculare.

La vegetarieni apar episoade de insomnie, depresie şi stări de nervozitate. Necesarul de calciu poate fi completat prin consumul de brânză şi de lapte. Suplimentele se iau împreună cu vitaminele A şi D2, pentru o mai bună asimilare.

Carenţa de fier, cea mai răspândită

Carenţa de fier este cea mai întâlnită afecţiune nutriţională din lume, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Anemia, care apare pe fondul lipsei fierului din organism, afectează foarte multe persoane.

Lipsa fierului induce oboseală, capacitate scăzută de concentrare şi slăbirea imunităţii. Se recomandă ca alimentele care conţin fier (carnea, peştele şi ouăle) să fie consumate alături de cele cu vitamina C, pentru a activa procesul de asimilare.

Vitamina E insuficientă grăbeşte îmbătrânirea

Tenul obosit are nevoie de o cură cu vitamina E pentru a arăta, din nou, luminos şi hidratat. Numită pe drept cuvânt şi vitamina frumuseţii, aceasta este un antioxidant care protejează tenul de radiaţiile ultraviolete. În plus, vitamina E joacă un rol important în prevenirea cancerului şi a bolilor cardiovasculare. Iar un consum frecvent de vitamina E încetineşte progresul maladiei Alzheimer şi întăreşte sistemul imunitar, susţin studiile.

Bine de ştiut

Magneziul se asimilează mai repede atunci când este asociat cu vitamina B6.
Deficitul de vitamina E scade şi nivelul magneziului în ţesuturi.
Vitamina C ajută la asimilarea fierului de către organism.

Excesul de fier reduce cantitatea de magneziu asimilat în intestine.
Fierul nu se ia împreună cu suplimentele de calciu, deoarece îi blochează asimilarea de către organism.

Doctor Click! vă sfătuieşte

Vitaminele şi mineralele sunt substanţe necesare proceselor vitale. Organismul are nevoie zilnic de anumite cantităţi de vitamine şi minerale, iar alimentele sunt cea mai bună sursă în acest sens. O dietă echilibrată poate asigura necesarul de vitamine şi minerale de care avem nevoie.

Administrarea de suplimente alimentare cu conţinut de vitamine şi minerale se poate face după un consult medical. Depăşirea dozei zilnice recomandate de astfel de substanţe poate fi nefastă pentru organism.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Fonduri Europene Nerambursabile | 10 April 2013, 12:19
Acum este momentul : in 2013 ,Fondurile Europene Nerambursabile se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ala Uniunii Europene! Iata cum obti fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile .Afli mai multe detalii pe www.fondurieuropenenerambursabile.ro
Adauga un comentariu »