Familia ta / Sarcina »

VIDEO: Câtă mişcare are voie să facă gravida?

Autor: Alexandra Tudor | 04 May, 14:40 | 2 comentarii

Dacă eşti o fire sportivă, nu e nevoie să renunţi la mişcare în timpul sarcinii. Trebuie totuşi să-ţi dozezi efortul şi să alegi activităţile care nu implică riscuri pentru tine şi pentru bebeluş.


Ia-ţi toate măsurile de protecţie!

Înainte de a opta pentru o activitate fizică, cere sfatul medicului sau al ginecologului pentru a vedea dacă efortul nu-ţi pune sarcina în pericol. Dacă eşti perfect sănătoasă, poţi face liniştită exerciţii fizice. Iar dacă nu eşti o fire sportivă, rezumă-te la o plimbare lungă în fiecare zi.

Sarcina nu este momentul potrivit pentru a începe un sport nou din teama de a nu te îngrăşa prea tare.

Fă sport moderat

Poţi face mişcare câte o jumătate de oră de trei ori pe săptămână. Atenţie! Dacă în timpul efortului, pulsul îţi creşte la peste 140 de bătăi pe minut, efortul este prea mare şi trebuie redus. Totodată, trebuie să poţi vorbi pe toată durata exerciţiului şi să-ţi revii după efort în mai puţin de 15 minute.

Mersul şi înotul, printre cele mai sigure

Înotul este relaxant, întăreşte inima şi muşchii şi nu cauzează dureri articulare. Poţi merge pe bicicletă sau poţi face alergări uşoare până la 5 luni, dar numai dacă obişnuiai să faci mult sport înainte de sarcină.

Gimnastica te poate pregăti pentru naştere. Alege şedinţe de 20 de minute de 2-3 ori pe săptămână şi nu uita să faci câteva mişcări de încălzire înainte de exerciţiile propriu-zise. Evită întinderile exagerate. Te poţi înscrie într-un program special pentru gravide. Antrenorul specializat te va învăţa tehnicile de respiraţie şi de relaxare, utile în timpul travaliului.

Sporturi interzise:

Evită sporturile care prezintă risc de accidentare sau lovituri la nivelul abdomenului, ca de exemplu:

- Sporturile de echipă (baschet, volei) şi luptele sportive (scrima, judo, karate sau box).

- Aerobicul, tenisul şi alergatul (mai ales după al doilea trimestru).

- Echitaţia sau mersul pe role.

Precauţii:

- Evită mişcările bruşte şi suprasolicitarea articulaţiilor (acestea sunt mai fragile în timpul sarcinii).

- Nu face sport când este foarte cald.

- Fă pauze dese.

- Mănâncă echilibrat, favorizează alimente bogate în potasiu (previne crampele musculare).

- Consumă legume, fructe şi carne roşie.

- Bea suficientă apă înainte, în timpul şi după efort.

- Mănâncă banane, batoane de cereale sau fructe, pentru că îţi dau energie.

- Fă exerciţii de relaxare înainte şi după efortul fizic.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Ion | 08 October 2014, 10:07
Locuri de munca noi si pentru toti! Va oferim pe loc contract legal! Din ce in ce mai multi oameni lucreaza cu noi! Au fost acordate si primele plati! Avem dovada disponibila pentru toti! Oferim si cerem seriozitate maxima! NU e joc piramidal si NU e MLM! Cautam operatori online care sa lucreze 3 ore pe zi, cu un castig de 300 dolari lunar. Detalii va oferim dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]
2 Postat de: Scarletrose | 01 November 2014, 13:24
CÂŞTIGI bani, lucrând acasă!
Rezolvi nişte task-uri, 20 minute pe zi (vizualizezi reclame), câştigi 3$/zi pentru ceea ce faci.
Câştigi 15% din ceea ce câştigă referalii tăi. Poţi retrage banii când ajungi la 300$. Mai multe informaţii găseşti pe grupul Facebook “Libertagia Romania Espana”. Când te înscrii, la Document introduci seria şi nr. Cărţii de Identitate iar la PIN, un număr pe care îl vei folosi atunci când ţi se va cere.
Ca să aduci referali pe Libertagia poţi să postezi link-ul tău de referer în grupuri Facebook, Forumuri, pe Facebook, în site-uri cu anunţuri.
Te-am convins? Atunci click aici:
www.libertagia.com/belciuge
Succes! :)
Adauga un comentariu »