Stil de viata&dieta / Nutritie »

Uită tot ce știai despre lactate! Brânza consumată zilnic îți scade colesterolul

Autor: A.C. | 06 September, 15:20 | 0 comentarii

Consumul a jumătate de bucată de brânză mai bogată în grăsimi pe zi scade nivelul colesterolului așa-numit "cel rău" al unei persoane, sugerează noi cercetări.


Cei care mănâncă 120g de brânză bogată în grăsimi în fiecare zi timp de șase săptămâni au un nivel semnificativ mai scăzut de colesterol rău decât cei care optează pentru alternative cu conținut scăzut de grăsimi, a constatat un studiu.

Acest lucru contrazice afirmațiile anterioare potrivit cărora brânza, cum ar fi cea de tip cheddar  poate bloca arterele unei persoane deoarece este bogată în grăsimi saturate, crescând riscul de a suferi un atac de cord.

Brânza cu conținut ridicat de grăsimi reduce colesterolul rău mai mult decât alte lactate, cum ar fi untul, datorită nutrienților acesteia, precum calciul și cazeina. 

"Trebuie să nu ne mai gândim la alimente și grăsimea sau conținutul lor de grăsimi saturate ci să ne gândim la ele ca la alimente întregi. Porțiunile recomandate de brânză nu vă vor face nici un rău” explică autorul principal al studiului, dr. Emma Feeney, de la Universitea College din Dublin, care totuși nu recomandă oamenilor să mănânce o porție de brânză mai mare de 120g în fiecare zi. 

Sortimente ce nu trebuie să lipsească din alimentație

Din categoria brânzeturilor care trebuie incluse în dietă nu lipsește brânza de vaci, urda și mozzarella. Acestea nu numai că sunt o sursă importantă de proteine, ci au și un conținut caloric redus, mai exact 30 de grame conțin în medie 70-80 de calorii. Brânzeturile moi le poți consuma la micul dejun pentru că sunt hrănitoare, dar și pe post de gustări în timpul zilei. Spre deosebire de alte sortimente, brânza moale are avantajul că nu este un produs procesat și că se păstrează o mare parte din substanțele nutritive din conținut.

Atenție la brânza topită!

Fiind o sursă importantă de proteine şi calciu, brânzeturile proaspete nu trebuie să lipsească din alimentaţia copiilor. Deşi în comerţ se găsesc tot mai multe feluri de brânzeturi care se folosesc uşor la prepararea gustărilor, nu toate aduc beneficii sănătăţii, spune nutriţionistul. „Este foarte important ca gustările copiilor să fie făcute în casă. În ceea ce priveşte brânzeturile, sfătuiesc părinţii să aleagă produsele cu un conţinut mai mic de grăsimi, fără amidon, fără zahăr sau margarină. Eticheta unui produs de brânză topită conţine o listă lungă de conservanţi! Dacă vreţi să cumpărăţi caşcaval pentru cel mic, cel mai indicat este să alegeţi produsul care conţine mai puţină sare”, spune nutriţionistul Mihaela Gologan. Brânzeturile cu multă sare nu sunt indicate nici hipertensivilor şi celor cu boli renale.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »