Remedii naturiste / Problemele tale »

Remedii naturale contra constipației

Autor: Alexandra Obreja | 15 June, 08:05 | 0 comentarii

Dacă suferi de constipație temporară sau te confrunți cu această problemă de o perioadă mai mare, e bine să știi că laxativele şi purgativele te pot ajuta doar pe termen scurt, însă pot fi nocive dacă le folosești des. Plantele medicinale, alături de unele schimbări în dietă şi obiceiuri de viaţă, te ajută să o combaţi. 


Prin constipație se înțelege eliberarea rară a scaunelor, de 2-3 ori pe săptămână, însoțită de dureri abdominale sau de balonare. Dacă persistă mai mult de 6 luni, este vorba de constipație cronică. Problemele apar când alimentația unei persoane este axată pe carne, produse de patiserie și brânzeturi, care îngreunează digestia. Pentru un tranzit intestinat optim, este important ca din dieta ta să nu lipsească fibrele şi hidratarea corespunzătoare. În plus, constipaţia poate fi provocată şi de sedentarism, boli de ficat sau boli de intestine. 
 

Roiniţa, bun laxativ

 
Pentru a înlătura neplăcerile cauzate de constipaţie, prepară un ceai laxativ în compoziţia căruia intră frunze de roiniţă şi volbură, care au proprietatea de a intensifica mişcările intestinale, uşurând astfel eliminarea materiilor fecale. Pe lângă acţiunea antiseptică, frunzele de roiniţă calmează colicile şi ajută la eliminarea gazelor. Prepară o infuzie din 2 linguriţe din fiecare plantă la 1 cană cu apă fiartă. Se bea câte 1 cană, la culcare, iar în constipaţiile severe se recomandă încă 1 cană de ceai dimineaţa, pe stomacul gol.  
 

Cruşinul protejează colonul 

 
Datorită compuşilor săi, numiţi derivaţi antracenici, planta are rolul de a stimula contracţiile colonului şi are acţiune relaxantă asupra tractului intestinal. De asemenea, stimulează secreţiile de cloruri şi, prin aceasta, contribuie la creşterea conţinutului de apă şi de electroliţi din intestine. Scoarţa de cruşin nu poate fi utilizată în stare proaspătă deoarece poate produce colici abdominale puternice, ci fie după ce a fost lăsată un an la uscare, fie după ce a fost supusă încălzirii câteva minute înainte de uscare. Prepară o infuzie din 2 linguriţe de coajă la 1 cană cu apă clocotită şi bea seara câte 1-2 căni. Se poate administra şi sub formă de pulbere, 1 linguriţă rasă seara, la culcare, nu mai mult de 7  zile. 
 

Socul previne constipaţia

 
Pe lângă efectele lor uşor laxative, florile de soc sunt diuretice şi sudorifice. Se recomandă, în special, în constipaţiile de natură nervoasă. Prepară o infuzie din 1-2 linguriţe de flori uscate la 1 cană cu apă fiartă şi bea seara, înainte de culcare. Când socul înfloreşte, mai poţi prepara şi socată.   
 

Seminţele de in îmbunătăţesc digestia

 
Sursă de fibre şi pectină, seminţele de in eliberează mucilagii la contactul cu apa, care ajută la reglarea tranzitului intestinal. Poţi dilua 1 linguriţă de pudră de seminţe de in într-un pahar cu apă sau mănâncă-le ca atare, după ce le-ai spălat şi le-ai lăsat la temperatura camerei câteva ore. 
 

Tărâţe de psyllium reglează tranzitul intestinal

 
Tărâțele de psyllium sunt un remediu tradițional în constipație și bolile intestinale inflamatoare, fiind utilizate cu succes în detoxificare şi reglarea tranzitului intestinal. Psylliumul conţine fibre mucilaginoase, formând un gel la contactul cu apa. Fibrele alimentare au capacitatea de a accelera tranzitul intestinal și de a mări consistența scaunului. Ia zilnic o linguriţă de seminţe, pe care o amesteci în 250 de ml de apă. Bea repede amestecul, pentru ca seminţele să înceapă să formeze gelul în stomac. Imediat după ce consumi linguriţa de fibre de psylliyum, este recomandat să bei un pahar cu apă. O altă variantă ar fi să le incluzi într-un mic dejun sănătos, alături de un pahar de iaurt.
 

Bine de știut! 

 
Pe lângă plante, mai poți încerca alimente cu rol laxativ precum prunele uscate, zmeura, chefirul sau mierea. Zmeura este bogată în fibre şi reglează tranzitul intestinal, iar chefirul conţine probiotice, care ajută la menținerea sănătății sistemului digestiv. Este de preferat să le consumi dimineaţa, la micul dejun.
Mişcarea ajută în combaterea constipaţiei. Poţi face plimbări lungi în aer liber, înot, exerciţii acvatice şi yoga.  
Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »