Stil de viata&dieta / Nutritie »

Regimul cu cereale, eficient împotriva cancerului

18 July, 16:04 | 0 comentarii
Ieftin şi uşor de urmat. Regimul pe bază de cereale este recomandarea specialistului Click!, dr. Ovidiu Chiş, expert în medicina tradiţională indiană, pentru cei care vor să scape de kilogramele în plus sau se luptă cu afecţiuni cronice.

Eficienţa dietei cu cereale este dată de respectarea cu stricteţe a unui regim de 10 zile, în care alimentaţia este bazată exclusiv pe cele patru cereale de tip Yang: grâu, orez, hrişcă, mei.

Acestea vor fi consumate în cantităţi moderate, fragmentate în mai multe mese pe zi şi preparate prin fierbere sau coacere. Puteţi mânca turtiţe din grâu, pâine integrală, grâu, hrişcă, mei copt sau terci de cereale. Folosiţi numai sare grunjoasă, în cantităţi mici. Dacă aveţi tensiunea mărită, folosiţi sarea fără sodiu.

Este de preferat să folosiţi orezul nedecorticat (cu bobul maroniu) şi orezul cu bobul lung, pentru că au o valoare terapeutică mai mare. Pentru reuşita acestei cure, este obligatoriu să beţi minimum 1,5-2 litri de apă pe zi (apă plată sau zeama rezultată în urma fierberii cerealelor).

Datorită compoziţiei chimice complexe a cerealelor (glucide, proteine, vitamine, enzime, minerale), în cura de 10 zile, organismul nu este carenţat de constituenţii săi fundamentali.
Este indicat ca, în cazul unor afecţiuni cronice (artrită, obezitate, ciroză, reumatism, cancer), să se urmeze mai multe cure de 10 zile, cu 3-5 zile de pauză între ele. În pauze este indicat să se consume mai ales legume: ridichi, ţelină, morcovi, pătrunjel, mărar, ceapă, usturoi, praz, varză (mai ales roşie), dar şi fructe (mere, stafide, polen).

Nu vă îngrijoraţi dacă apar simptome neplăcute, precum durerile de cap aparent nemotivate sau urina închisă la culoare. Acestea sunt semnele că procesul de purificare este puternic.


Pâine integrală

Ingrediente: 300 g făină de grâu, apă, sare.

Preparare: făina se lasă cu apă şi, eventual, cu aluat dospit din ziua precedentă, lângă o sursă de căldură, pentru a dospi. Se adaugă sare, se frământă bine şi se pune la cuptor într-o tavă de cozonac. Focul trebuie să fie mare la început, timp de 15 minute, apoi mic. În cuptorul de la aragaz e gata în circa o oră.

Grâu, hrişcă sau mei copt

Ingrediente: 300 g grâu, hrişcă sau mei, o linguriţă de sare grunjoasă.

Preparare: se spală grâul şi se pune în tigaie sau într-un ceaun de fontă cu apă şi sare, atât cât să-l acopere. Se lasă la foc mare până de evaporă apa şi se amestecă în mod continuu până când grâul îşi schimbă culoarea şi devine uşor de mestecat. Hrişca şi meiul pot fi coapte fără a fi umezite în prealalbil. Grâul poate fi înmuiat înainte timp de 2-3 ore.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »