Psiho / Tulburari de somn »

Motivele pentru care nu ai un somn odihnitor

Autor: Simona Stănoi | 03 September, 16:40 | 0 comentarii

Odihna joacă un rol importat în viața fiecărui om, fiind necesară pentru refacerea organismului. Din păcate, există o mulțime de motive care pot influența negativ calitatea somnului, de aceea este recomandat să le identifici din timp și să iei măsuri.


Locul în care dormi

Primul lucru pe care trebuie să îl verifici atunci când întâmpini probleme cu somnul este să vezi în ce stare se află salteaua și perna pe care dormi. Ține cont că salteaua trebuie să îți asigure atât suport, cât și confort pentru a-ți putea relaxa musculatura pe timpul nopții. Chiar dacă o saltea mai bună este un pic mai scumpă, merită investiția dacă ții la sănătatea ta.

De asemenea, și o pernă potrivită poate face diferența. Aceasta îți aliniează coloana cervicală și te ajută să nu stai cu gâtul încordat în timpul somnului. Este recomandat să schimbi perna odată la 18 luni deoarece după această perioadă își schimbă forma și nu îți mai poate oferi confortul necesar. În schimb, dacă optezi pentru o pernă cu spumă de memorie, te poți bucura de ea o perioadă mai lunga de timp, până la maximum 3 ani.

Inflamațiile

Inflamațiile cronice pot fi una dintre cauzele oboselii, având drept consecință îngreunarea activităților fizice din cursul zilei și a îmbătrânirii accelerate. Nu toate inflamațiile sunt rele, unele dintre acestea făcând parte din procesul de vindecare și de reparare al țesuturilor și celulelor. Însă ambele tipuri, fie că sunt „bune“ sau „rele“ pot duce la tulburarea somnului.

Înaintarea în vârstă

Inflamațiile devin mai frecvente odată cu înaintarea în vârstă, iar nelipsitele dureri și rigiditatea musculară și cea osoasă îți pot perturba somnul. Nivelul proteinei reactive - un marker inflamator tinde să crească la persoanele trecute de vârsta a doua. De aceea, este foarte important să gestionezi stresul și să îți menții corpul la o greutate normală.

Bolile autoimune

Acestea pot apărea când sistemul imunitar confundă celulele sănătoase cu cele dăunătoare. Până în prezent au fost identificate peste 80 de boli autoimune, incluzând artrita reumatoidă, lupusul, psoriazis, tulburările inflamatorii interstinale și boala celiacă. Din cauza durerilor pe care le produc, inflamațiile îți pot perturba somnul și, în plus, îți pot crea disconfort și pe parcursul întregii zile.

Stilul de viață sedentar

Un stil de viață lipsit de mișcare va duce inevitabil la inflamații și la rigiditate musculară. S-a demonstrat că exercițiile fizice îmbunătățesc calitatea somnului și ajută la diminuarea durerilor care pot apărea în timpul nopții. La polul opus, antrenamentul în exces poate crea disconfort în timpul somnului. Conform Institutului Național de Sănătate este recomandat să faci 150 de minute de exerciții fizice pe săptămână, adică 30 de minute, timp de 5 zile.
 

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »