Stil de viata&dieta / Nutritie »

Întăreşte-ţi sistemul imunitar iarna!

17 February, 17:18 | 0 comentarii

Alimentaţia are un rol esenţial pentru sănătate. Ea trebuie să fie adecvată vârstei şi să se adapteze nevoilor calorice ale organismului.


O dată cu venirea iernii, organismul uman e mai vulnerabil, din cauza temperaturilor scăzute.

Iată ce spun specialiştii că trebuie să consumăm, pentru a ne întări sistemul imunitar:

- Vitaminele C şi A. Aportul zilnic recomandat de vitamina C e de 200 mg, pe care le poţi găsi într-un ardei roşu, două portocale sau un grapefruit, ori 100 g de pătrunjel. Aportul zilnic recomandat de vitamina A e de 800 micrograme, pe care le poţi procura din morcovi, ficat, peşte, ou, unt.

- Minerale, precum zincul şi seleniul. Doza de 10 mg de zinc pe zi, o găseşti în fructe de mare, seminţe de dovleac, pâine şi cereale integrale. Ai nevoie de 55 micrograme/zi de seleniu. Sursele principale: nuci, pâine, peşte, carne, ouă.

- Iaurturile probiotice, cum sunt cele care conţin tulpina L Casei Imunitass, te ajută să-ţi întăreşti sistemul imunitar. Alte surse de probiotice sunt: usturoiul, bananele, anghinarea, ceapa sau ovăzul.

- Mere. Sunt surse de antioxidanţi şi vitamine.

- Peştele e o importantă sursă de proteine şi acizi graşi omega 3, care reduc nivelul colesterolului.

Înlocuieşte alimentele grase cu cele cu conţinut scăzut de grăsimi. Găteşte sănătos şi delicios, fierbe sau prepară carnea si legumele la grătar.

Iată şi alte aspecte importante care ajută la întărirea sistemului imunitar:

- Îmbrăcămintea călduroasă, adecvată condiţiilor meteo;
- Misşarea: poţi frecventa o sală de fitness sau un bazin de înot;
- Odihna suficientă e esenţială pentru un organism rezistent.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »