Familia ta / Sarcina »

Indigestie în sarcină? Așa o combați!

Autor: Daniela Purcaru | 25 May, 16:55 | 1 comentariu

Indigestia apare frecvent în timpul sarcinii, pentru că procesul de digestie este îngreunat pe măsură de uterul se mărește pentru a-l găzdui pe bebe. Cumpătarea și alegerile culinare potrivite te ajută să previi neplăcerile digestive.


Bea ceai de ghimbir sau de turmeric

Ghimbirul este folosit cu succes în caz de indigestie, deci dacă ai probleme cu stomacul prepară un ceai de ghimbir. Este indicat să-l bei și preventiv, cu 30 de minute înainte de masă. În acest fel, vei avea o digestie mai ușoară. Adaugă ghimbir și în salate sau preparate culinare. Totuși, nu exagera, ci folosește o cantitate mică de ghimbir pe zi, maximum 1 gram.
Și turmericul este cunoscut pentru proprietățile vindecătoare și pentru faptul că domolește simptomele indigestiei. Folosește acest condiment pentru a-ți face un ceai sau pune-l în mâncăruri, la fel cum procedezi cu ghimbirul.

Mănâncă puțin și des

Când ai stomacul plin ai un risc mai mare de indigestie. Pentru a o preveni, înlocuiește cele 3 mese principale cu mese luate mai des, în porții mici, care sunt mai ușor de digerat. Reține și că ai nevoie de o dietă variată, pentru ca bebe să primească toate substanțele nutritive de care are nevoie.

Evită să te întinzi după masă

Pentru a reduce hiperaciditatea stomacală și arsurile digestive, mănâncă cu 2-3 ore înainte de a te culca și atunci când te așezi în pat, ridică umerii și capul mai sus de restul corpului cu ajutorul unor perne.

Ține la îndemână câteva banane

Cu ajutorul bananelor îți revii mai repede după o indigestie. Bananele și mărul copt sunt printre singurele fructe care îți protejează stomacul. Cea dintâi conține flavonoide care fac din ea un antiacid natural.

Alege alimente care previn tulburările digestive

Îmbunătățește-ți digestia cu ajutorul unor alimente benefice în sarcină, cum sunt iaurtul, sana, chefirul, laptele bătut, care conțin probiotice și cereale integrale, fructe și legume, care îți aduc un plus de fibre.  Probioticele susțin sistemul imunitar și asimilarea corectă a substanțelor nutritive. Fibrele previn balonarea și favorizează eliminarea toxinelor și funcținarea bună a sistemului digestiv. Dintre fructe, citricele stimulează secreția pancreasului care susține procesul de digestie.

Ține un jurnal culinar

Pentru a reduce riscul de indigestie, redu consumul de condimente și cafea. Totuși, este posibil ca unele alimente sănătoase să nu-ți facă bine, de aceea este indicat să păstrezi un jurnal în care să notezi ce ai mâncat pentru a depista ce îți dă tulburări digestive.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Florin | 28 May 2018, 16:54
Bani stand la calculator
Nu trebuie experienta. Asiguram instruire GRATIS la distanta si online. Cerem: cunostinte minime utilizare calculator , seriozitate, lucru 2 ore pe zi. Pentru a aplica oferta,,trimiteti prin email mesajul APLIC la urmatoarea adresa de email ale departamentului de informatii: [email protected]

Adauga un comentariu »