Stil de viata&dieta / Nutritie »

Hepatită: Ce schimbări e bine să faci în dietă

Autor: Claudia Georgevici | 03 July, 09:30 | 1 comentariu

Dacă eşti diagnosticat cu hepatită, este important să faci unele modificări în alimentaţie. Medicul specialist Adrian Copcea, nutriţionist-diabetolog, ne spune de ce să ţinem cont în acest caz.


•    Dieta în bolile hepatice avansate este recomandat să fie una „uşoară” pentru ficat, prin aceasta înţelegându-se alegerea alimentelor cu cât mai puţine adaosuri.
•    Sunt indicate alimentele cât mai puţin grase (grăsimile presupun procese complexe, care solicită mult ficatul).
•    Este bine să se evite mâncărurile bogate, luate cu 2-3 ore înainte de culcare. Trebuie asigurate atât odihna generală, cât şi cea digestivă (prin mese cât mai ordonate).  
•    Alimentele „uşoare” pentru ficat sunt fructele, legumele, orezul, cartofii, pâinea, cerealele, carnea şi lactatele slabe.
•    Se pot include în alimentaţie 3-4 ouă pe săptămână, ideal nu mai mult de 1 ou cu gălbenuş la o masă.
•    Indiferent de boala hepatică, se recomandă evitarea alcoolului, care afecteaza şi solicită ficatul.
•    Uleiurile şi fructele oleaginoase (seminţe, fistic, arahide) sunt utile organismului. Totuşi, în bolile hepatice este indicat un consum în cantităţi moderate, ideal nu mai mult de o lingură de ulei (10 ml) sau 20-25 g de seminţe la o gustare sau la o masă.  

Poate apărea carenţa de vitamine B

La persoanele cu hepatită s-a observat că există o probabiliate mai mare de apariţie a carenţelor de vitamine din complexul B (inclusiv acid folic). Surse de vitamine B sunt peştele, lactatele, ficatul, drojdia de bere, spanacul, ciupercile, carnea de pui, cerealele, orezul integral.
De asemenea, din dieta bolnavului de hepatită nu trebuie să lipsească alimentele bogate în vitamina C (prezentă în citrice, kiwi, afine, mure, coacăze), pentru că ajută la procesul de regenerare a celulelor hepatice.

3 măsuri în caz de ciroză

1.    Consumă mâncăruri preparate la cuptor sau prin fierbere, evită prăjelile şi rântaşul.
2.    Alege produsele care conţin proteine de calitate, fără grăsimi: carnea de pasăre, peştele, soia.
3.    Redu consumul de sare.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Daniela | 09 February 2015, 08:20
Lucru pentru toti, simplu si repede! Suntem un fenomen in continua crestere! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: [email protected]
Adauga un comentariu »