Remedii naturiste / Terapii complementare »

Exerciţii de yoga pe care le poţi face acasă

15 April, 17:14 | 2 comentarii

Când spui yoga te gândeşti imediat la exerciţii fizice complicate, pe care le poţi practica doar dacă eşti foarte flexibil(ă).


Parţial adevărat, pentru că există unele mişcări care pot fi făcute chiar şi acasă, de oricine. Este bine să combini exerciţiile fizice cu mişcări yoga, pentru că dau un tonus mai bun muşchilor şi îţi dezvoltă flexibilitatea.

Este cunoscut faptul că exerciţiile yoga te ajută să te relaxezi, dar avantajele practicării acestor mişcări nu se opresc aici. Specialiştii le recomandă şi pentru a îmbunătăţi viaţa sexuală.

Shavasana sau Marea relaxare

Asanele sunt poziţii ale corpului care reunesc trei principii yoga de bază: stabilitatea, mobilitatea şi reducerea efortului.

Prima asană, Shavasana, are rolul de a da corpului tău o stare de bine, de calm.

Cum se execută: Te întinzi jos, pe o pătură, pe spate, ţinând mâinile de-a lungul corpului şi cu palmele sus. Trebuie să simţi călcâiele pe pătură, dacă vrei să execuţi corect mişcarea. Apoi să simţi pulpele, coapsele, trunchiul, spatele şi părul. Urmează să te concentrezi asupra mâinilor şi a degetelor lipite pe podea. Fiecare muşchi trebuie simţit.

Contractă-ţi uşor muşchii picioarelor, lucru care te ajută să controlezi starea de destindere. Mişcă pe rând fiecare deget de la picioare şi concentrează-te asupra acţiunii corpului. Urmează să faci contracţii ale gambelor, feselor, coapselor şi să treci uşor la controlul abdomenului, a muşchilor de la mijloc, şi mai sus, a muşchilor spatelui.

La final, concentrează-te asupra feţei, a gâtului şi a capului. Exerciţiul constă în concentrarea simţurilor pe fiecare părticică a trupului.

Poziţia Lotus vindecă boli şi infecţii

Executând Padmasana, denumită şi Asana lotusului, îţi vei învinge starea de plictiseală, de somn şi de slăbiciune mintală. Poziţia te introduce în lumea pură a copilăriei, în primul rând datorită poziţiei Lotus.

Cum se execută: După ce te aşezi pe sol şi îţi întinzi picioarele în faţă, trebuie să ridici dreptul cu ambele mâini, să-l îndoi de la genunchi şi să-l aşezi pe coapsa celălaltui picior. Apoi faci acelaşi lucru cu stângul, pe care-l aşezi peste piciorul drept. Condiţia ca mişcarea să fie făcută corect este ca trupul să fie drept, iar mâinile să-ţi stea pe genunchi.

Poziţia Lotus este una dintre cele mai bune exerciţii pentru îmbunătăţirea respiraţiei.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Iuliana | 08 November 2013, 09:28
buna ziua ma intereseaza si pe mine niste exerciti de yoga daca pot sa la fac acasa multumesc astept raspuns
2 Postat de: | 15 February 2014, 02:33
lectii video de Hatha Yoga:www.yogalatineacasa.com
Adauga un comentariu »