Psiho / Tulburari de somn »

Exerciții de yoga care te vor ajuta să dormi mai bine

Autor: Ramona Liță | 09 August, 12:00 | 0 comentarii

Despre yoga cu siguranță ai auzit foarte multe. Dacă te regăsești printre persoanele care adorm greu noaptea, încearcă aceste exerciții descrise mai jos.


Insomnia sau dificultatea de a adormi la o oră rezonabilă este o problema care netratată se poate croniciza.

Încearcă să faci câteva exerciții de yoga înainte de culcare pentru a te destinde, a relaxa musculatura și a facilita circulația sangvină, în felul acesta creierul se va oxigena mai ușor și vei adormi mai repede, bucurându-te de un somn bun pe tot parcursul nopții.

Poziția copilului

Una dintre cele mai simple posturi din yoga. Asigură-te că ai un mic covoraș de sală la îndemână, asează-l în mijlocul camerei tale și înghenunchează în așa fel încât să îți tii lipite si degetele de la piciare și călcâiele, având în același timp genunchii la nivelul umerilor în momentul în care te apleci spre față întinzând mâinile înainte pe podea.

Adoptă această poziție pentru 4-5 minute în care să te concentrezi pe respirație, să inspiri adânc pe nas și să expiri lent pe gură. Eliberează-ți mintea de orice fel de gând, din această poziție îți vei întinde musculatura spatelui mai ales, vei relaxa abdomenul  dar și umerii.

Revină încet în poziție de îngenunchiat, arcuind spatele precum o pisică și ridică-te încet de pe podea.

Poziția fluturelui

Cunoscută și sub denumirea Baddha Konasana, acest exercițiu îți va relaxa toată musculatura și toate organele în același timp.

Așează-te pe spate și unește-ți tălpile desfăcând ușor picioarele și coborând genunchii cât mai aproape de sol. Poți să folosești două perne pentru a te sprijini cu genunchii de ele, astfel te vei relaxa mult mai bine.

Inspiră adânc și expiră lent. În timp vei căpăta mobilitatea necesară ca să atingi podeaua cu genunchii în momentul în care unești tălpile.

Află cum să îți schimbi viața în bine într-o singură lună AICI

Poziția Back roll 

Din poziția anterioară, stând pe spate poți să îți tragi genunchii spre piept și să încerci să te clatini dintr-o parte spre alta, lucrând în felul acesta musculatura lombară.

Este important să fii relaxat în această poziție și să respiri adânc.

Întinde apoi picioarele ușor pe sol în față și concentrează-te câteva minute pe inspir și expir ținând mâna pe abdomen ca să simți cum mușchiul diafragm lucrează. Apoi poți să treci la a patra poziție.

Poziția Matsyasana

Tot din culcat pe spate, pune-ți mâinile sub fesieri și ridică într-un fel de pod partea superioară a trunchiului menținând picioarele bine întinse pe podea. Lasă capul pe spate, inspiră adânc și expiră lent și încearcă să menții această poziție și fără să îți susții spatele cu mâinile.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »