Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ești stresat? Află ce alimente să incluzi în dieta zilnică!

Autor: Cristina Popescu | 14 August, 09:05 | 2 comentarii

Ai observat, probabil, că atunci când ești stresat ai tendința să mănânci mai mult, iar pofta pentru dulce nu-ți dă nici ea pace.


Astfel, situațiile stresante determină organismul să funcționeze în modul ,,supraviețuire": sub efectul unor hormoni de stres - cortizolul si leptina - metabolismul încetinește, iar corpul începe să stocheze ,,rezerve de combustibil", mai precis de grăsime. Ea se depune în special în zona abdomenului, pe brațe și picioare.

Iată, așadar, o listă cu alimentele care te ajută să treci cu bine peste perioadele stresante!

Fructe de pădure

Zmeura, căpșunile, murele și afinele sunt cea mai bună alegere atunci când simți nevoia de un desert sau o gustare dulce. În plus, fructele de pădure sunt renumite pentru conținutul lor bogat în antioxidanți, care ajută la prevenirea îmbătrânirii premature asociată, de altfel, cu stresul.

Mușețel

Ceaiul de mușețel este benefic pentru calmarea sistemului nervos, dar previne și infecțiile, întrucât conține o substanță numită acid hipuric. De asemenea, infuzia de mușețel reglează problemele digestive precum crampele stomacale și constipație, simptome comune pentru cei care suferă de sindromul colonului iritabil provocat de stres.

Ciocolata neagră

Cele mai recente studii susțin că 40 de grame de ciocolată neagră consumate zilnic ne pot ajuta să facem față stresului, deoarece ciocolata stimulează eliberarea de endorfine și provoacă o ușoară stare de euforie.

Alege întotdeauna ciocolata care conține cel puțin 70% cacao pură.

Nucile

Nucile reglează nivelul glucozei din sânge și reduc astfel pofta de zahăr, asta în timp ce reglează apetitul și sprijină metabolismul. Nu în ultimul rând, nucile conțin complexul de vitamine B, zinc, magneziu și uleiuri omega, adică compuși recomandați în combaterea stresului.

Țelina

Stresul afectează totodată și calitatea somnului, provocând insomnii. Țelina conține triptofan, un compus care stimulează secreția de serotonină, un neurotransmițător cu rol esențial pentru starea de bine și somn.

Pentru a avea un somn liniștitor, te poți răsfăța cu o gustare delicioasă formată din câteva cubulețe de țelină și unt de arahide fără zahăr.

Uleiurile Omega-3

Un studiu publicat în American Journal of  Physiology a arătat că persoanele care consumă suplimente alimentare cu ulei de peşte, pe o perioadă mai lungă de o lună, au experimentat mai puţin stres mental în măsurătorile sănătăţii cardiovasculare, decât cei care nu le au consumat.

Aceste uleiuri se găsesc în pește (sardine, somon, păstrăv, macrou, hamsii, hering), semințele de in și cânepă, semințele de chia, tarhon, nuci, ouă, legumele cu frunze de culoare verde închis etc.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Cosmin | 29 September 2015, 16:09
-Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata globala.
-Proiectul este lansat de curand si are mari perspective.
-NU este necesara niciun fel de experienta!
-Asiguram suport si logistica in desfasurarea activitatii.
-Lucrati intr-un mediu placut, proactiv.
-Principala atributie este mentinerea unei evidente a ofertelor prospectante si actualizate zilnic.
-Oferim sanse reale de avansare in cariera!
-Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal, cu posibilitatea unor bonusuri substantiale.
-Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere.
-Programul de lucru este flexibil.
-Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor.
-Sunt suficiente studiile medii.
-Cerem cunostinte minime de operare pe internet, de lucru cu fisiere word si pdf si navigare online.
-Solicitati acum mai multe detalii la una dintre adresele noastre de email: [email protected]
2 Postat de: Stefan | 29 September 2015, 22:45
Nou sistem de lucru la domiciliu!
Selectam colaboratori pentru lucru la domiciliu si care dispun de circa 2 ore libere pe zi. Este necesar calculator, conexiune la internet, cunostinte minime de operare cu documente word si pdf, navigare pe internet. Oferim un curs rapid de instruire gratuita, pas cu pas, plus indrumare personala. Cereti acum detalii la adresa de email: [email protected]
Adauga un comentariu »