Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ești balonat? Iată ce alimente sunt de ajutor!

Autor: Alexandra Tudor | 04 July, 12:50 | 1 comentariu
Nu ai mâncat prea mult, dar senzația de balonare îți dă bătăi de cap. Știai că unele alimente sunt de ajutor în acest caz? Îți spunem care sunt acestea și ce beneficii îți aduc!

Articole similare:

De regulă, balonarea apare din următoarele cauze: alimentația necorespunzătoare (zahărul, carbohidrații și fibrele alimentare dure, spre exemplu, mazărea, prăjelile, maioneza, băuturile carbogazoase sunt doar câteva), constipația, tranzitul intestinal lent, retenția de apă și stresul. De asemenea, ai putea să ai intoleranță la lactoză, iar dacă ești femeie să fii înainte de menstruație. Și sindromul colonului iritabil este un factor de apariție a balonării.
 
În primul rând trebuie să vezi ce anume ți-a provocat balonare și dacă se repetă, este indicat să consulți un medic specialist în gastroenterologie. Totuși până ajungi la doctor cum să combați în mod natural balonarea?  Ai putea să renunți la mesele copioase și să mănânci puțin și des. Mestecă foarte bine alimentele. Nu consuma fructe imediat după masă, ci după 2-3 ore. Elimină stresul.
 

Bananele favorizează digestia

 
Acestea conțin fibre prebiotice, care au rolul de a hrăni bacteriile „bune“ de la nivelul intestinelor și astfel să îmbunătățească procesul digestiei. Cercetările relevă faptul că, dacă mănânci, timp de 2 luni, 2 banane pe zi, înainte de mese, problema balonării se va reduce cu 50% și va crește și nivelul bacteriilor utile pentru digestie.
 
De asemenea, bananele sunt foarte bogate în potasiu, ceea ce va ajuta în echilibrarea nivelului de sodiu din organism, pentru că, de multe ori, el este responsabil  de retenția de apă din organism.
 

Chefirul reduce senzația de balonare

 
Conține lactază, o enzimă de origine animală ce este benefică pentru digerarea alimentelor care conțin lactoză, în proporții ridicate. Acel gust dulce inconfundabil al laptelui natural este dat de un zaharid numit lactoză. Foarte multe persoane au probleme cu acesta, stomacul tolerându-l  foarte greu.
 
În urma unui studiu efectuat de cei de la Universitatea Statului Ohio s-a descoperit că acest produs reduce în proporție de 70%, simptomele digerării lactozei, cum ar fi, durerile la nivelul stomacului, gaze și balonare, relatează eatthis.com
 

Semințe de floarea-soarelui, de ajutor

 
Obișnuiai când erai mic să le cumperi și nici acum nu ai scăpat de acest obicei de a le consumat des? Ei bine, pentru că sunt bogate în acid folic, dar şi în grăsimi bune, vitamina E, seleniu şi cupru previn balonarea. Trebuie mâncate crude, fără sare, și nu în cantitate mare.
 

Pune turmeric când prepari mâncarea

 
Bun în diferite mâncăruri, acest condiment poate ajuta și în anumite simptome ale afecțiunilor digestive. oamenii de știință au ajuns la concluzia că substanța numită curcumină din acest remediu natural are proprietăți antiinflamatoare și relaxează mușchii. De altfel, turmericul este carminativ și ajută la eliminarea gazelor. Tot el acționează împotriva spasmelor și reduce în acest fel durerile.
 

Ghimbirul, aliat al sistemului digestiv

 
Este folosit din timpuri străvechi pentru a ajuta digestia și a combate balonarea. Să nu mai spunem că relaxează mușchii, iar gazele vor fi eliminate mai ușor.
Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: [email protected] | 04 July 2018, 14:04
Pentru balonare foarte bine intra si suplimentul Untoxin, un supliment din plante.
Adauga un comentariu »