Actualitate »

De ce să te antrenezi cu mingea medicinală

Autor: Ramona Liță | 31 August, 16:10 | 0 comentarii

Mingea medicinală deși este folosită în timpul sedințelor de recuperare medicală, poate fi secretul unui trup frumos, bine sculptat și sănătos.

Orice fel de antrenament fizic nu poate fi decât benefic pentru sănătatea ta. Atât timp cât efectuezi corect mișcările, efectele pozitive nu vor întârzia să apară.

Ce este mingea medicinală?

Având forma unei bile cu diferite diametre de la 2- 10 kilograme, căptușite cu piele sau orice alt material asemănător, umplute de cele mai multe ori cu nisip.

Mișcările bazate pe utilizarea acestei mingii ajută la îmbunătățirea flexibilității, forței și a agilității, pentru recuperare medicală deoarece aceasta nu exercită nici o presiune asupra articulațiilor.

Îți îmbunătățește echilibrul

Poți să începi folosind o mingie de 2 kilograme cu care să faci răsuciri sau chiar genuflexiuni ținându-o în mâini cu brațele la piept sau întinse în față.

O poți folosi și la exercițiile de întindere, orice greutate adăugată exercițiilor efectuate nu îți va aduce decât beneficii mai ales dacă ești la partea de stretching deoarece mințiile ușurează durerile ce le poți resimți la nivelul musculaturii și articulațiilor.

Încercând să îți menții echilibrul cu ajutorul mingiei medicinale în orice poziție alege să faci acest exercițiu, vei arde mult mai multe calorii și în același timp îți vei îmbunătăți forța.

O simplă aruncare a acestui obiect te va ajuta să ai un control mai bun asupra mișcărilor tale și mai ales asupra reflexelor. Practic apelarea la un antrenament cu mingea medicinală reperezintă o intensitate mai mare pe parcursul antrenamentului fără a fi nevoit să crești numărul de repetări.

Află care este secretul exercițiilor izometrice AICI

Cum alegi mingea medicinală potrivită

Cea mai frecventă greșeală pe care o fac doritorii să achiziționeze un astfel de obiect este că asociază greutatea mingiei cu beneficiile obținute. În situația asta nu vei reuși decât să ai parte de un antrenament mai greu  fără a obține randamentul scontat.

În cazul în care ai ridicat-o cu ambele mâini și este suficient de grea încât să îți încetinească mișcările, să opună rezistență însă fără a-ți limita precia și controlul exercițiului, atunci aceasta este ideală pentru tine. Indicat ar fi să începi treptat de la cea mai mic greutate  și să avansezi în funcție de rezultatul dorit a-l atinge la final.

Ține cont de faptul că în cazul exercițiilor de flexibilitate și precizie nu trebuie depus un efort prea mare pentru a ridica mingia precum este în cazul exercițiilor de rezistență.

Tipuri de exerciții

Poți să apelezi la o mingie medicinală pentru a face câteva răsuciri, aplecări, fandări în perioada de încălzire. Poți să ții mingea cu brațele întinse în față sau asupra capului sau ridicând mingea peste niovelul capului și să o cobori apoi ușor.

Un alt exercițiu extrem de util este să ții o astfel de mingie deasupra capului, asigurându-te că este totuși una ușoară cât de cât. Îndoaie genunchii, inspiră adânc, trage spatele înapoi  și apoi să o trântești de pământ. Apleacă-te și prinde mingea și repetă acest exercițiu de cel puțin 10 ori. Astfel, îți vei lucra trunchiul în profunzime și în timp vei dobândi mult mai multă forță.

Dacă celebra poziție de plank nu îți mai creează probleme atunci alege să complici un pic exercițiul și apelează la o mingie de acest gen. Ceea ce trebuie să faci este să așezi mingea pe podea să te așezi în poziție de flotare deasupra ei menținând spatele drept și palmele pe mingie. Ai grijă să încordezi mușchii abdomenului și să menții poziția cel puțin 20 de secunde. În felul acesta vei lucra musculatura abdominală și cea a brațelor.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »