Stil de viata&dieta / Nutritie »

Cum se recomandă a se consuma corect legumele

Autor: Ramona Liță | 12 March, 14:00 | 0 comentarii

Fără doar și poate legumele joacă un rol esențial în cadrul unei alimentații echilibrate și în menținerea sănătății tale și a familiei.


Nu puțini sunt copiii care refuză vehement legumele mai ales când acestea sunt fierte sau pasate, însă tu știi cum se recomandă a se consuma corect legumele pentru a te bucura de toate substanțele nutritive pe care acestea ți le pot furniza?

Anumite legume sunt mult mai bogate din punct de vedere nutritiv când sunt gătite, în timp ce altele își pierd considerabil din calitățile lor prin procesarea termică.

Bogate în fibre, legumele ar trebui să fie baza alimentației tale pentru a avea parte în primul rând de o digestie bună.

Roșiile, mai bune dacă sunt gătite

Celebra salată de brânză cu roșii este delicioasă, însă roșiile, datorită conținutului de licopen, mult mai bun și mai important decât vitamina C, sunt unele dintre cele mai importante surse de antioxidanți pe care le poți oferi corpului tău. Sucul de roșii este mult mai sănătos și bun pentru organismul tău decât roșia în sine, pentru că, prin preparare termică roșiile eliberează mai mult licopen.

Din aceeași categorie face parte și morcovul. Gătit, acesta îți va furniza o doză mult mai bună și semnificativă de betacaroten, aproape dublă. Betacarotenul este de asemenea un antioxidant benefic organismului uman care odată ingerat se va transforma în vitamina A, ingredient indispensabil pentru funcția de reproducere, pentru vedere, imunitate și multe alte funcții importante în corpul tău.

Consumă broccoli în stare naturală

În cazul acestei legume, marea majoritate a oamenilor alege să-l consume fiert sau congelat, însă acesta este mult mai sănătos dacă este consumat în stare crudă din cauza faptului că  procesul termic contribuie din plin la distrugerea anumitor enzime ce au ca și rol protejarea organismului tău de afecțiunile digestive.

Din aceeași categorie face parte și spanacul, secretul puterii celebrului marinar Popeye, fiind o alegere ideală mai ales pentru masa de prânz, acesta furnizându-ți cantitatea necesară de vitamina B9 cunoscută și sub denumirea de acid folic. Această vitamină în apă devine solubilă, astfel că prin gătire aceasta se pierde.

Această vitamină este vitală mai ales pe perioada sarcinii dar și pentru capacitaea s de a regenerara celulele organismului uman.

Și ardeiul face parte tot din categoria legumelor ce se recomandă a se consuma în stare crudă, mai ales pentru aportul său de vitamina C, care se regăsește în această legumă de 3 ori mai mult decât în citrice.

Poți de asemenea să înlocuiești pâinea cu ardei gras, să îl consumi cu humus, în salate, sucuri, smoothie-uri.

 

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »