Stil de viata&dieta / Fitness »

Cum să previi insomnia după antrenamentele de seară

Autor: Ramona Liță | 13 March, 16:00 | 0 comentarii

Sportul în general te ajută să capeți mai multă încredere în tine și mai multă energie. Dacă nu reușești să ajungi la sală decât seara după serviciu, află cum poți să previi insomnia de după antrenament.


O viață sănătoase are nevoie de mișcare, un corp frumos și armonios are nevoie de antrenamente regulate și de o alimentație echilibrată.

De regulă după un antrenament la sală nivelul de energie crește, dar și nivelul de serotonină din creier, motiv pentru care te poți confrunta cu o serie de idei ce îți pot adesea alunga somnul.

Potrivit studiilor efectuate asupra acestui aspect cercetătorii au ajuns la concluzia că persoanele active care merg regulat la sală, în zille fără antrenament dorm mai mult.

Astfel că pentru a evita insomnia de după antrenament se recomandă să mergi la sală dimineața, în caz contrar ține cont de sfaturile de mai jos dacă nu vrei să ai parte de o noapte albă:

Programeaza-ti antrenamentul și alternează-l

Alege întotdeauna să faci exercițiile de tipul celor cardio dimineața iar seara optează doar pentru clasele de yoga sau pillates.

În timpul zilei renunță la lift sau la mașină și mergi cât mai mult pe jos.

Practicată seara, exercițiile de yoga te vor ajuta să te concentrezi mai ușor asupra respirației și astfel te vei pregă și pentru somn.

Pentru asta cel mai recomandat sunt pozițiile cunoscute sub denumirea de „poziția copilului” sau „copil fericit”.

Fă o baie caldă, parfumată

Da, o baie caldă, cu spumă și o mână de plante aromate în cadă și eventual puțină muzică de relaxare pe fundal sunt tot ce ai nevoie după o zi agitată la serviciu încheiată cu un antrenament la sală.

Astfel îți vei asigura un somn liniștit,  și asta deoarece imediat după baie temperatura corpului tău va scădea cu câteva grade, fapt ce va ajuta la apariția stării de somnolență.

Nu uita de gustarea de după antrenament

Cu cât este mai târziu antrenamentul tău cu atât mai importantă este alimentația și asta mai ales pentru că o combinare incorectă a alimentelor poate favoriza apariția balonării ceea ce va da peste cap antrenamentul tău, creându-ți totodată și un disconfort după antrenament și un motiv în plus să nu te odihnești corespunzător.

Alege o proteină care să te ajute să refaci masa musculară și poți opta pentru un pahar de lapte cu cacao însă fără zahăr sau brânză slabă.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »