Familia ta / Sarcina »

Cum să combați constipația din timpul sarcinii

Autor: Ramona Liță | 15 February, 16:00 | 0 comentarii

Un fenomen deloc plăcut, constipația poate să apară mai ales în timpul sarcinii, din cauza schimbărilor la nivel hormonal.


În special în primul trimestru, în organismul mamei crește nivelul progesteronului, ceea ce încetinește parcursul scaunului în intestine. Chiar dacă rolul acestui hormon este de a relaxa musculatura și ligamentele, pentru a pregăti corpul mamei în vederea expansiunii necesare pentru a face loc bebelușului și pentru a facilita nașterea, schimbările pot avea un impact negativ asupra tranzitului intestinal, în primul trimestru mai ales.

Organismul se pregătește pentru dezvoltare

Din păcate, constipația este una dintre problemele cu care se confruntă majortatea gravidelor la un moment dat și asta din cauza faptului că întregul sistem digestiv devine mai lent pentru ca intestinele să extragă nutrimneții de calitate necesari pentru dezvoltarea fătului. În felul acesta corpul absoarbe apa înainte de a trece prin intestine și apare constipația urmată de slăbirea mușchilor pelvieni, iar cum sarcina crește și uterul se mărește, acesta va apăsa pe vezică, fapt ce va agrava starea de constipație.

Află cum se modifică vaginul după naștere AICI

Simptomele constipației în sarcină

Adesea în sarcină constipația poate fi însoțită de arsuri la stomac tocmai din cauza încetinirii procesului de golire a stomacului, explicat prin creșterea secreției gastrice necesare digestiei.

De asemenea, apare senzația de balonare constantă, durerile de spate mai ales în zona lombară, stare de oboseală și somnolență în exces, stres, defecație dureroasă și gaze.

Un pericol iminent este apariția hemoroizilor tocmai din cauza prezenței scaunelor tari, aspect ce duce la apariția sângerărilor anale din cauza fisurării pereților rectului.

Remedii naturiste pentru a combate constipația

Yoga este o bună modalitate de a avea grijă atât de fizicul cât și de psihicul tău pe timpul sarcinii și nu numai, practicată zilnic te va ajuta să îți întărești musculatura.

De altfel și exercițiile Kegel, simple, dar de efect te vor ajuta să crești randamentul mușchilor pelvieni. I indicat ar fi să le faci mai ales atunci când urinezi, prin întreruperea fluxului de urină cât de des posibil.

Alege să faci zilnic minim 30 de minute de mișcare, mers pe jos, dans și nu uita să te hidratezi corespunzător.

Optează pentru o alimnetație bogată în fibre, legume și fructe proaspete pentru a forma volumul scaunului și a ajuta scaunul să se deplaseze spre eliminare mai ușor.

Un alt remediu naturist este ghimbirul pe care îl poți folosi în salate sau în apă, usturoiul te va ajuta să elimini gazele și să scapi de balonare, în timp ce fructele uscate și cele crude vor duce la eliminarea mai ușoară a scaunelor.

Și nu în ultimul rând nu uita de probiotice, iaurturile cu culturi vii care vor stimula de asemenea bacteriile din intestinul tău ajutând la eliminarea scaunului mult mai rapid și ușor.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »