Sanatatea ta / Ce te doare »

Cum prevenim durerile de spate! Sedentarii, cei mai afectați de statul pe scaun

Autor: A.C. | 07 September, 08:40 | 0 comentarii

Durerile lombare sunt cele mai frecvente dureri de spate şi afectează din ce în ce mai des tinerii. Principala cauză este sedentarismul şi în special statul îndelungat pe scaun la birou. 


Ce facem în caz de lombosciatică şi cum să o prevenim explică la Digi 24 dr. Vasile Oşean - medic coordonator clinică recuperare medicală.

”Durerea vine gradual din cauza acestui stat prelungit pe scaun specific civilizației noastre, până când durerile devin insuportabile și cei afectați ajung la medic cu o criză. Tratamentul se adresează inflamației din zona afectată. Pentru cei care stau pe scaun mult timp, cea mai afectată este musculatura lombosacrată sau cea cervicală. Sunt cele mai afectate zone pentru cei sedentari.

În funcție de cât de mare este criza, se recomandă o pauză de mișcare de până la 3 zile, dar în majoritatea cazurilor când criza nu este foarte accentuată atunci se recomandă începerea imediată  a gimnasticii medicale. Această gimnastică nu este același lucru cu kinetoterapia pentru că gimnastica medicală începe cu exerciții gentile ce pot fi făcute de orice pacient. Pentru cei care au o problemă mare eu recomand gimanstica medicală dimineața și seara. Masajul terapeutic este cel mai la îndemână pentru a decontracta musculatura aflată în tensiune” a explicat medicul.

Dacă durerile de spate nu îți sunt deloc străine, acordă-ți câteva minute în fiecare zi pentru a detensiona zona și a calma durerile, ca nu cumva să ajungi la medic cu o criză. 

Odihna este necesară pentru ca organismul tău să se regenereze și pentru a te putea concentra asupra sarcinilor.

Obișnuiește să dormi fără pernă și pe o saltea care să îți ofere suport bun pentru coloana vertebrală.

Astfel o primă poziție ce te va ajuta să combați durerile de spate este cea în care te așezi pe spate, mâinile le întinzi în lateral iar genunchii îi îndoi și îi poziționezi când într-o parte când în alta fără să ridici zona lombară de pe sol.

Care sunt cele mai potrivite exerciții vezi AICI.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »