Stil de viata&dieta / Nutritie »

Cele mai sănătoase tipuri de brânză

Autor: Alina Corneanu | 06 May, 14:20 | 2 comentarii

Fie că preferăm brânza de vaci, telemeaua, urda sau caşcavalul, brânzeturile sunt un aliment de bază. Află cum alegem branza, ce tip de brânză este indicat în funcţie de problemele de sănătate, dar şi care sunt cele mai sănătoase sortimente pentru cei mici!


Brânzeturile sunt sursă valoroasă de substanţe nutritive de care organismul are nevoie pentru a funcţiona normal. Indiferent de tipul ales, brânzeturile pot completa aportul de vitamine (A, D, E, K) şi minerale (calciu, fosfor, magneziu), motiv pentru care sunt un aliment de bază pentru toate categoriilor de vârstă.   

 

Cele mai sănătoase tipuri de brânză: cum îți dai seama că este proaspătă

În timp ce la unele alimente ne dăm seama de prospeţime după aspect, la altele, precum brânza sau carnea, trebuie să ne bazăm mai mult pe miros, spun specialiştii. Dintre tipurile de brânză, cele moi (de vaci, caş, urdă etc.) se alterează mai rapid.

Dacă brânza este moale, lipsită de textură şi acoperită de strat protector, iar mirosul este unul puternic (asemănător cu cel amoniacului), atunci nu este proaspătă. „Nu este suficient ca un produs să arate proaspăt ca să fie sănătos. Cel mai bine este ca brânzeturile să fie cumpărate doar din locuri speciale, cu condiţii adecvate de păstrare şi transport”, explică Mihaela Gologan, medic specialist diabet, nutriţie, boli metabolice la Regina Maria – Reţeaua Privată de Sănătate.
 

Cele mai sănătoase tipuri de brânză: cele vegetale, ideale în caz de intoleranță

 

Unele persoane nu pot digera lactoza din brânzeturi (intoletanţă la lactoză). În acest caz, consumul de lactate poate duce la apariţia stării de greaţă, a balonării şi a crampelor abdominale. Cu toate că lactatele trebuie excluse din alimentaţie, ele pot fi înlocuite de unele produse speciale, fără lactoză.

„ La persoanele adulte care au o uşoară intoleranţă la lactoză, se pot consuma produse lactate acide (iaurt, chefir), unde o parte din lactoză este transformată în acid lactic. De fiecare dată este foarte importantă tolerabilitatea individuală. O variantă tot mai răspândită este şi cea brânzeturilor vegetale, cum sunt cele din soia”, explică nutriţionistul.

 

Cele mai sănătoase tipuri de brânză: mozzarella, brânza de vaci

 

Din categoria brânzeturilor care trebuie incluse în dietă nu lipsește brânza de vaci, urda și mozzarella. Acestea nu numai că sunt o sursă importantă de proteine, ci au și un conținut caloric redus, mai exact 30 de grame conțin în medie 70-80 de calorii.

Brânzeturile moi le poți consuma la micul dejun pentru că sunt hrănitoare, dar și pe post de gustări în timpul zilei. Spre deosebire de alte sortimente, brânza moale are avantajul că nu este un produs procesat și că se păstrează o mare parte din substanțele nutritive din conținut.   

 

Nu da copilului brânză topită


Fiind o sursă importantă de proteine şi calciu, brânzeturile proaspete nu trebuie să lipsească din alimentaţia copiilor. Deşi în comerţ se găsesc tot mai multe feluri de brânzeturi care se folosesc uşor la prepararea gustărilor, nu toate aduc beneficii sănătăţii, spune nutriţionistul.

 

„Este foarte important ca gustările copiilor să fie făcute în casă. În ceea ce priveşte brânzeturile, sfătuiesc părinţii să aleagă produsele cu un conţinut mai mic de grăsimi, fără amidon, fără zahăr sau margarină. Eticheta unui produs de brânză topită conţine o listă lungă de conservanţi! Dacă vreţi să cumpărăţi caşcaval pentru cel mic, cel mai indicat este să alegeţi produsul care conţine mai puţină sare”, spune nutriţionistul Mihaela Gologan. Brânzeturile cu multă sare nu sunt indicate nici hipertensivilor şi celor cu boli renale.
 

Cum alegem brânza dacă avem boli cronice!

 

Afecţiuni cardiovasculare –brânzeturile cu un conţinut redus de grăsime sau de sare, cum este brânza de vaci;
Afecţiuni hepatice – brânza de vaci şi telemeaua desărată;
Afecţiuni renale – brânza de vaci proaspată, caşul de oi proaspăt sau frământat fără sare;
Diabet – brânza de vaci, caşul, urda.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Stefan | 06 May 2015, 18:33
Un mod comod si fara stres.Un altfel de serviciu.
Daca ai curaj, te vei convinge singur si imi vei multumi..
Se lucreaza de acasa aprox 3 ore pe zi. Nu mai ai sef…Tu
esti “seful”,lucrezi cat si cand vrei
Cerinte:
- cunostinte minime PC ;
- necesar calculator;
- conexiune internet;
- rabdare;
- seriozitate.
Nu este necesara experienta.
Cu perseverenta, poti obtine 300 Dolari lunar sau chiar mai mult.
Instruire gratuita oferita sub forma unor lectii prin mail.
Veti trece mai intai prin instruire, apoi care doriti, o sa incepeti sa lucrati.
Pentru mai multe informatii trimiteti textul "INFO" la adresa de email:
[email protected]
2 Postat de: Rodica | 06 May 2015, 19:23
Şi tu poţi fi la fel de eficient ca orice alt om despre care ai citit sau ai auzit vreodată. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: [email protected]

Adauga un comentariu »