Sanatatea ta / Ce te doare »

Ce trebuie să știi despre prediabet până nu e prea târziu

Autor: Daniela Purcaru | 06 September, 13:30 | 0 comentarii

Descoperit la vreme, prediabetul te anunță de pericolul instalării diabetului. Din fericire, este un stadiu reversibil. Nu vei ajunge să suferi de diabet de tip 2 dacă iei aceste măsuri!


Verificarea glicemiei și testul de toleranță a glucozei te pot avertiza din vreme dacă ai un nivel al glicemiei periculos de mare. În cazul glicemiei pe nemâncate, valorile cuprinse între 110 şi 125 mg/dl indică prediabetul. Pentru testul de toleranţă orală la glucoză se recoltează glicemia pe nemâncate, după care se ia glucoza dizolvată în apă. După 2 ore, se recoltează glicemia. O valoare cuprinsă între 140 și 199 mg/dl semnalează prediabetul.

De ce e necesar să acționezi imediat

Odată ce știi că ai glicemia mărită, nu neglija această problemă, pentru că pot apărea complicații serioase. Se poate ajunge la tulburări cardiovasculare, insuficiență renală, neuropatie (pierderea sensibilității la frig, la cald), disfuncție erectilă, în cazul bărbaților. Cere sfatul medicului de familie sau a unui specialist în nutriție și diabet pentru a face schimbările de dietă necesare.

Atenție!

80% din cazurile de prediabet duc la instalarea diabetului de tip 2 în lipsa unui tratament și a unui regim potrivit.

Ce-i de făcut?

Mișcare în fiecare zi

O primă schimbare pe care o poți face pentru a nu ajunge la diabet zaharat de tip 2 sau chiar 1 este să începi să faci mișcare zilnic sau la 2 zile, câte 20-30 de minute. Vei evita și bolile inimii, vei scăpa sau vei reduce stresul, anxietatea, vei slăbi mai ușor, îți vei reduce nivelul colesterolului și al tensiunii arteriale.

Te-ar mai putea interesa: Ai diabet și vrei să slăbești? Nu e imposibil!

Elimină alimentele nesănătoase

Pe lângă renunțarea la fast food, băuturi carbogazoase, dulciuri, produse de patiserie, poți adopa dieta mediteraneeană. Un program de masă bine stabilit și reducerea porțiilor te a ajută să ai un metabolism accelerat, să slăbești și să scapi de poftele de alimente nesănătoase. Gătește mai mult și cumpără preparate culinare gata făcute mai rar, pentru a nu risca să mănânci prea sărat sau prea gras.

Știai că…

…diabeticii au un risc de 4 ori mai mare de a suferi de o afecțiune cardiovasculară?

Dormi suficient

Lipsa somnului sau odihna insuficientă te predispun la diabet și obezitate. Somnul permite corpului să-și regleze nivelul de hormoni, inclusiv leptina, hormon de care depinde sațietatea, și grelina, care stimulează senzația de foame.

Citește și: Cum îți dai seama că ai diabet

Redu nivelul de stres pe cât posibil

Pentru a reuși să scapi de stres sau pentru a diminua nivelul acestuia, e nevoie să identifici ce anume îl generează. Odată descoperită originea, depinde de tine să găsești soluții pentru a îndepărta cauza stresului. Fă o listă de priorități și, dacă se poate cere ajutorul celor din jur pentru unele activități pe care le ai de făcut . Dacă bei cafea sau băuturi care conțin cafeină redu cantitatea, pentru a nu te agita în plus. Stresul se va diminua și dacă păstrezi puțin timp pentru tine în care să faci ceva ce-ți place, fie la începutul, fie la finalul zilei.

Extrapont

Persoanele care renunță la fumat sau care măcar reduc numărul de țigări fumate pe zi au un risc mai scăzut de a face diabet.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »