Remedii naturiste / Puterea plantelor »

Ce nu ştiai despre seminţele de chia. VIDEO

Autor: Andreea Tudorică | 06 March, 14:25 | 0 comentarii

Seminţele de chia se numără printre alimentele care au un conţinut nutriţional valoros. Apărute de curând în cămările din România, semineţele ar trebui incluse în alimentaţie deoarece au o concentraţie mai mare de acizi graşi Omega-3 decât peştele, mai multe proteine decât soia şi mai multe fibre decât cele de in.


Seminţele de chia provin de la o plantă care creşte în Mexic. Maiaşii şi aztecii foloseau foarte multe seminţe de chia datorită efectului lor energizant. Ele conţin calciu, proteine, fibre, antioxidanţi şi carbohidraţi.

Seminţele de chia sunt o sursă esenţială de Omega-3

Acizii graşi Omega 3 din seminţe joacă rolul de ,,scut de protecţie" împotriva inflamaţiilor, inclusiv a artritei şi a bolilor de inimă. În urma mai multor studii, medicii au constatat că bolnavii de artrită care au adăugat seminţele de chia în dieta lor au raportat mai puţine dureri decât cei care nu le-au consumat.

Seminţele absorb până la de 10 ori cantitate de apă mai mare decât greutatea lor şi formează astfel un gel care hidratează organismul, ceea ce le-a făcut foarte populare în rândul sportivilor. De asemenea ele reprezintă o cale naturală de a controla diabetul de tip II.

Gelul de chia încetineşte digestia ceea ce ajută la controlul nivelului zahărului din sânge şi previne depozitarea acestuia. Mai mult, el conţine aproape o treime din doza de fibre zilnică recomandată, ceea ce este foarte important pentru sănătatea digestivă.


Citeşte şi:

Seminţele de chia topesc depozitele de grăsime

Cele mai bune surse de proteine vegetale

Descoperă beneficiile seminţelor de in


Un corp sănătos....

Consumul frecvent de seminţe de chia are un efect benefic şi asupra sănătăţii cardiovasculare. Reglează nivelul colesterolului din sânge şi tensiunea arterială. Astfel, sunt înlăturaţi unii dintre cei mai mari factori de risc care stau la baza declanşării afecţiunilor inimii.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că seminţele de chia mai conţin şi triptofan, un aminoacid care are efecte pozitive asupra somnului. Compusul ajută la relaxarea organismului şi îl face să se odihnească în mod corespunzător.

Totodată, seminţele de chia joacă un rol important în lupta împotriva mai multor tipuri de cancer. Integrate în dietă, ele ajută la distrugerea celulele canceroase şi la repararea ADN-ul afectat din organism.

...şi o minte vioaie

Seminţele de chia aduc beneficii şi când vine vorba de funcţiile creierului. Potrivit specialiştilor, acestea îmbunătăţesc memoria, gândirea etc.

Seminţele de chia se pot consuma ca atare sau ca gel în salate şi iaurturi. Amesteci o lingură de seminţe de chia cu trei de apă şi acesta este echivalentul unui ou.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »