Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ce nu știai despre oțetul balsamic

Autor: Anca Mălureanu | 11 July, 10:45 | 0 comentarii

Împreună cu uleiul de măsline extravirgin, oțetul balsamic constituie ingredientul forte al salatelor desăvârșite. Pe lângă valoarea alimentară, oțetul balsamic poate contribui la slăbire, fiind și leac în diverse probleme de sănătate.


Articole similare:

E bine să ai grijă când cumperi acest oțet, fiindcă multe din tipurile de oțet balsamic din supermagazine sunt produse contrafăcute, conținând în principal oțet ieftin din vin și coloranți adăugați.
 
Cel veritabil, de proveniență din Modena și Reggio Emilia, Italia, se vinde în sticle de 100 ml, cu sigilii de autenticitate. A fost învechit meticulos până să ajungă la o nuanță de maro închis, siropos, iar printre ingredientele de pe etichetă trebuie să vezi „must din struguri“, „must din struguri învechit“, „Mosto d’Uva“, sau „DOC“.
 
Știai că…
… prețul oțetului balsamic variază în funcție de procentul și vârsta mustului din struguri care se combină cu oțet din vin? 
 

Bun pentru digestie și în curele de slăbire 

 
Oțetul balsamic facilitează digestia prin activarea producției de pepsină în tractul digestiv, o enzimă care ajută la descompunerea proteinelor. Conține compuși probiotici care te ajută să simți senzația de sațietate timp mai îndelungat. Față de alți agenți de aromare precum untul și maioneza, acest oțet nu are grăsime. Deși nu e o poțiune magică pentru slăbit, te poate ajuta să-ți atingi obiectivul unei siluete de invidiat. 
 
Bine de știut: Antioxidanții din oțetul balsamic distrug radicalii liberi care sunt toxici pentru organism și ridică  nivelul colesterolului rău. Consumând acest oțet ca dressing îți protejezi arterele sangvine de ateroscleroză.
 

Ajută creierul, inima și circulația sangvină

 
Oțetul balsamic conține polifenoli, care ajută sistemului cardiovascular. Cel mai important beneficiu nutrițional al oțetului balsamic este dat de fitonutrimentele flavonoide, antioxidanți care stimulează sănătatea inimii și a creierului și ameliorează nivelul zahărului din sânge.
 

Cum incluzi oțetul balsamic în alimentație

 
Sortimentul învechit 3-5 ani este bun pentru dressingurile salatelor (câteva picături conferă salatei savoare și personalitate), în sosuri pentru legume și pentru marinare. Pentru salate de verdețuri, poți prepara o vinegretă din 180 ml ulei de măsline extravirgin, 60 ml oțet balsamic, sare și piper măcinat, după gust, din care poți folosi mai mult timp, după ce ai agitat bine recipientul.
 
Cel cu învechire medie, de 6-11 ani, este mai vâscos și se recomandă să se folosească în sosuri (după terminarea preparării mâncării), în pilaf/orez și în mâncăruri cu paste, în marinate și amestecuri cu maioneză sau smântână pentru sandviciuri.
 
Cel mai vechi oțet, de peste 12 ani, se recomandă să fie întrebuințat după ce s-a încheiat prepararea mâncării, precum și în preparate care nu sunt picante sau foarte asezonate, astfel încât să i se poată simți aroma deosebită. Este un bun agent de aromare pentru carnea de pui, pește sau vițel. Poți tăia cireșe în jumătăți și să le marinezi în oțet balsamic, apoi să ungi carnea la sfârșitul preparării mâncării și să le servești ca garnitură la friptura de miel.
 
Este foarte potrivit pentru combinațiile de fructe și brânză, precum căpșuni, pere și piersici, alături de brânză ricotta sau feta. Secretul e să folosești oțet balsamic la un singur preparat la o masă. Îl poți savura ca atare (1 linguriță, ca digestiv după masă) sau turnând puțin în apă minerală, pentru a obține o băutură răcoritoare. 
Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »