Familia ta / Sarcina »

Ce metode te ajută să previi vergeturile în sarcină

Autor: Daniela Purcaru | 25 April, 15:00 | 1 comentariu

Sunt puține mămici care se pot lăuda că n-au rămas cu vergeturi după naștere. În jumătate din sarcini, acestea apar în ultimele 3 luni pe abdomen, șolduri, fese și sâni. Prevenirea lor se poate face prin acordarea unei atenții deosebite îngrijirii pielii și alimentației.


Pe măsură ce abdomenul devine tot mai mare pentru a face loc bebelușului, pielea se întinde într-un timp foarte scurt și într-un ritm alert. De aceea, este mare riscul de apariție a unor vergeturi, la început roz, apoi roșiatice sau violete. Am cerut câteva sfaturi medicului dermatolog Alina Suru privind prevenirea acestora.

Cremele hidratante împiedică formarea vergeturilor?

Deși nu există dovezi clare că aceste creme pot împiedica apariția vergeturilor, există semne ca folosirea lor frecventă încă de la începutul sarcinii poate contribui la reducerea efectelor negative asupra corpului prin menținerea elasticității pielii. Aplicarea acestora printr-un masaj va favoriza o mai bună circulație sangvină.

Sunt indicate produsele care conțin vitaminele A și E, precum și cele care au printre ingrediente alfa hidroxiacizii (AHA) sau extracte de plante. La fel de benefice sunt si uleiul de măsline și uleiul de ricin, care contribuie la îmbunătățirea elasticității pielii.

Consumul de cafea favorizează vergeturile?

Băuturișe care conțin cofeină cresc riscul de apariție a vergeturilor. O alternativă este ceaiul verde, o băutură bogată în antioxidanți și care nu conține cofeină. De asemenea, sunt recomandate alimentele cu un conținut ridicat de apă (pepeni, căpșuni, castraveți). Apa are un rol important în detoxifierea organismului și ajută pielea să-și mențină elasticitatea. În timpul sarcinii, corpul are o nevoie crescută de hidratare, fiind recomandat consumul a 6-8 pahare de apă pe zi.

Citește și: Remedii naturiste pentru celulită și vergeturi


Ce alimente previn apariția vergeturilor?

Este recomandată o dietă care include alimente bogate în vitaminele D, E, zinc și proteine. Foarte importantă este și vitamina C, care stimulează producția de colagen – un aliat esențial în menținerea tinereții pielii, reducerea ridurilor și prevenirea vergeturilor.

Sunt benefice alimentele bogate în antioxidanți, care hidratează și protejează pielea: spanac, afine, căpșuni, precum și alimentele cu vitamina E, care protejeaza membranele celulelor pielii: nuci, semințe, broccoli sau avocado. Alimentele bogate în vitamina A - morcovi, cartofi dulci, mango, dovlecei și ardei roșii - repară țesuturile pielii, iar alimentele care conțin Omega-3 – pește, nuci, ouă – mențin membranele celulare sănătoase și conferă pielii strălucire și tonifiere.

Ce exerciții fizice sunt eficiente în menșinerea elasticității pielii?

Contrar așteptărilor, sportul poate fi benefic în timpul sarcinii, însă orice fel de exerciții fizice trebuie făcute numai după consultarea medicului. Exercițiile Kegel, yoga, înotul sau o simplă plimbare zilnică ajută la îmbunătățirea circulației sangvine și vor dezmorți articulațiile. Unele exerciții pot chiar să ușureze efortul de a duce o sarcină: extensiile, exercițiile de întărire a musculaturii și alte mișcări simple pot ajuta viitoarea mămică să se simtă mai bine în timpul celor 9 luni și să se recupereze mai ușor după naștere.


 

Dr. Alina Suru, specialist dermatolog, Clinica Hebra Dermatologie

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Dkkfleichuts | 29 April 2018, 13:50
foxwoods online casino
mystic lake casino
choctaw casino durant oklahoma
free games for casino slots atari jackpots
high 5 casino
firekeepers casino
Adauga un comentariu »