Familia ta / Sarcina »

Ce e indicat să mănânci în sarcină

Autor: Daniela Purcaru | 14 March, 11:05 | 1 comentariu

În perioada de sarcină, devine foarte important ce şi cât mănânci, mai ales că din etapa intrauterine se creează preferinţele culinare ale celui mic.


Poftele indică nevoile tale de substanțe nutritive

Predilecţia pentru un anumit aliment poate fi cauzată de anumite carenţe. Dacă ai poftă de dulciuri este semn că-ţi lipsesc proteinele, calciul, cromul. Aceasta nu înseamnă că trebuie să dai iama în prima cofetărie. Optează pentru carne de pasăre sau de vită, ouă, nuci, cereale integrale.

Pe de altă parte, dacă ai mânca numai sărat e posibil să-ţi lipsească sodiul sau să ai un exces de carbohidraţi, din cauza făinoaselor sau a produselor de patiserie.

Nevoia de preparate grase o maschează pe aceea de grăsimi sănătoase pe care le găseşti în carnea de peşte, în seminţe şi nuci.

Pofta de alimente acre arată că sucurile gastrice îşi pierd din aciditate, iar murăturile şi citricele pot readuce pH-ul la valorile normale unei digestii bune.

Respectă-ți programul de masă

Dacă vei mânca mai des şi mai puţin, vei evita arsurile de stomac, greața, tulburările digestive, îngrăşarea. Oricât de ocupată ai fi, de dragul celui mic, păstrează 3 mese principale și 2 gustări în timpul cărora te deconectezi de treburile obișnuite. Găteşte şi renunţă la fast-food, la prăjeli, la felurile de mâncare cumpărate de-a gata, pentru că este posibil să nu fie preparată foarte bine carnea sau să conţină ouă crude, în care se pot ascunde bacterii ca Salmonella, care-ţi poate cauza toxiinfecţie alimentară.

Citește și: Ceaiuri recomandate în sarcină

Substanțe nutritive utile amândurora

Deficitul de fier îţi slăbeşte sistemul imunitar și îți poate conduce la anemie. Procură-l din carnea de vită, peşte, ouă, nuci, susan, fasole, mazăre, cereale integrale, stafide. Anemia este frecventă printre femeile însărcinate și atrage un risc mai mare de naştere a unui copil prematur sau cu o greutate mică, predispus la anemie în copilărie.

Fierul este asimilat mai bine cu ajutorul vitaminei C pe care o poți lua din citrice, ardei gras roşu, pătrunjel.

Bine de știut!

Mineralele de care depinde buna dezvoltare a copilului tău şi protejarea lui de malformaţii, încă din prima lui zi, ca embrion, sunt acidul folic şi calciul. Le iei din vegetale, leguminoase, citrice, sardine, cod, lactate, brânzeturi. Sfătuieşte-te cu ginecologul tău, pentru a-ţi recomanda un supliment alimentar, eventual un complex de vitamine şi minerale.

 

Ai nevoie de maximum 2.500 de calorii pe zi

În afara sarcinii, n-ar trebui să ai un aport caloric zilnic de mai mult de 2.000 de calorii, dar în sarcină poți ajunge la 2.500. Dacă te-ai hrănit sănătos, la sfârşitul celor nouă luni, n-ar trebui să ai decât 11-12 kilograme mai mult. Acestea sunt datorate placentei, retenţiei de apă, lichidului amniotic, creşterii în volum a sânilor şi a uterului. Stratul de grăsime de sub piele cântăreşte puţin peste un kilogram şi jumătate.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Josephcog | 12 March 2018, 09:33

Amazing a good deal of awesome data!

es bueno tomar cialis cialis generic mialgia e cialis cialis generic
Adauga un comentariu »