Stil de viata&dieta / Nutritie »

Câtă apă trebuie să bem zilnic? Uită de cei 2 litri pe zi - Care este adevărul de fapt

Autor: A.C. | 07 September, 08:45 | 2 comentarii

Cu siguranţă aţi auzit de nenumărate ori faptul că trebuie să bem doi litri de apă pe zi pentru o viață sănătoasă.  Medicii susţin că apa are un efect benefic pentru organism și chiar încetineşte procesul de îmbatrânire. În realitate, această 'regulă' nu este chiar adevărată întrucât suntem diferiți și astfel avem nevoi diferite de hidratare. 


”Se consideră că toată lumea trebuie să consume 8 pahare de apă pe zi, adică 2 litri şi adevărul, din punct de vedere medical, nu e chiar aşa pentru că noi nu suntem standard. Firesc este că această cantitate de apă să fie raportată la greutatea organismului, la efortul care se depune şi, bineînţeles, la zona geografică în care ne aflăm, la anotimp.  

Cafeaua iese din discuţie, cafeaua ne deshidratează, dar supele, de exemplu, ne hidratează. De asemenea, ceaiurile îndulcite cu miere şi ele ne hidratează. Bineînţeles, dacă nu sunt din plante diuretice” explică Dr. Andreea Dragomirescu, medic primar medicină generală.

Cum calculăm de fapt câtă apă trebuie să consumăm și ce facem când apare deshidratarea explică la Digi24 dr. Ruxandra Constantina, medic primar medicină generală.

”Ar fi o metodă de calcul, să spunem, trebuie să bem cam 30-40 de ml pe kg corp pe zi. Simptomele deshidratarii pot fi reprezentate de o senzaţie de sete, de buze uscate, piele uscată, o stare de astenie, de somnolenţă, mergând până la forme mai grave. Este bine să nu lăsăm să ne apară această senzaţie de sete sau în momentul în cae a apărut, imediat să bem”.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Sorin | 07 September 2018, 15:15
"ceaiurile îndulcite cu miere şi ele ne hidratează" - o afirmatie care arata cat e de deshteapta persoana care a spus-o. Depinde cata miere pui - daca pui prea multa, efectul e de deshidratare. Dar un ceai nu hidrateaza mai putin daca e complet neindulcit, sau usor indulcit cu zahar ori cu alte produse. Un ceai negru sau verde foarte tare poate deshidrata datorita efectului diuretic al alcaloizilor continuti.

Cafeaua poate sa hidrateze sau sa deshidrateze in functie de concentratie si de continutul in cofeina. Nu toate cafelele sunt la fel.

Cei "2 litri necesari" contabilizeaza si apa din alte surse: supe, ceaiuri, cafea, lapte, sosuri, fructe si legume, etc.

Cantitatea de apa necesara depinde de: greutate, metabolism, tipul de activitate, tipul de alimentatie (consumul ridicat de sare creste necesarul de apa), temperatura ambientala (influentata si de stilul vestimentar!!!), starea de sanatate, eventuale medicamente administrate, alcool, fumat, etc. E greu de calculat un bilant hidric corect, dar e mai bine sa bei ceva mai multa apa decat prea putina, pentru ca excesul (moderat) se elimina. Prea multa apa nu e buna, poate determina hiperhidratare, care e la fel de problematica precum deshidratarea.
2 Postat de: Kojmariu | 09 September 2018, 20:46
Wow. Un individ de 100 kg tre' sa bea intre 3 si 4 litri pe zi, minus ceaiuri, sucuri, supe, bere, lubenita, etc. .
Adauga un comentariu »