Stil de viata&dieta / Fitness »

Cât de mult contează mișcarea pentru fiecare. Ce putem păți la 50 de ani dacă suntem sedentari

Autor: A.C. | 11 September, 10:00 | 1 comentariu

Mișcarea nu trebuie să fie în niciun caz ceva opțional când vine vorba de o viață sănătoasă pentru fiecare dintre noi. 70 de minute de sport pe săptămână reduc riscul de a deveni hipertensiv sau diabetic la bătrânețe. 


Cel puțin asta reiese dintr-un studiu publicat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, după ce experţii au constatat că tot mai puţini oameni fac mişcare.

Cine nu face sport nu are grijă de el și riscă să se îmbolnăvească pe la 50 de ani de diabet, de hipertensiune care la un moment dat duc la boli cardio vasculare. Pentru început trebuie să începem cu moderație. Mers afară, alergat ușor și apoi după șase luni să începem să facem mai serios. Recomand și dacă sunt minus 20 de grade să ieșim afară în fiecare zi, explică Oren Iancovici, medic cardiolog, la Antena 1.

Sportul stimulează creșterea unor noi vase de sânge

Acesta este unul din motivele pentru care persoanele care fac sport constant tind să aibă tensiunea mai scăzută.  Pulsul crește pentru a circula o cantitate mai mare de oxigen într-un ritm mult mai rapid, iar inima pompează cu putere pentru a susține eforturile depuse. Creierul se bucură și el de beneficiile circulației din timpul mișcării. Se irigă și se oxigenează mult mai bine și imediat după încetarea efectuării mișcării  ne ajută să ne concentrăm mai bine.

Când faci sport regulat, creierul se obișnuiește cu noul nivel de sânge și oxigen pe care îl primește și se adaptează pornind sau oprind activitatea anumitor gene. Astfel cercetătorii susțin că multe dintre aceste schimbări îmbunătăţesc funcţionarea celulelor din creier și protejează împotriva unor boli precum Alzheimer, Parkinson și declinul mental care vine odată cu vârsta.

Sportul eliberează eliberează mai mulţi neurotransmiţători, precum endorfine, dopamină, și serotonină. Ei au un rol important în alungarea depresiei și îmbunătățirea calității vieții.

Mai mult, după un antrenament intens, rinichii permit filtrarea în urină a unui nivel mai mare de proteine. Apa se absoarbe mai bine pentru a hidrata tot corpul, ceea ce rezultă la formarea unei cantități mai mici de urină.

Creierul este principalul organ care dă comanda către toate organele din corpul tău și le susține în activitățile tale de zi cu zi. Stilul de viață sănătos, alimentația corespunzătoare, odihna, sunt benefice activității cerebrale.

Sportul ajută la oxigenarea fiecărei celule din organism, iar seara creierul poate asimila mai ușor și se poate regenera mai bine.

Când faci sport, trebuie să ții cont de două aspecte și anume: să ai o poziție corectă care să favorizeze o respirație corectă și să nu faci exces de mișcare. Este indicat să începi treptat și să crești gradul de dificultaten pe parcurs.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Gigi | 17 September 2018, 15:02
Auzi ma ?! Si cine a/ti-a zis ca "Sportul stimulează creșterea unor noi vase de sânge". Asta ai dedus tu din putzul gandirii ?! Ce articol de KKO.
Adauga un comentariu »