Stil de viata&dieta / Nutritie »

Bacteriile intestinale influențează greutatea corporală

Autor: Daniela Purcaru | 14 February, 16:40 | 0 comentarii

Corpul uman găzduiește trilioane de bacterii și cele mai multe se găsesc la nivelul intestinelor și joacă un rol important în menținerea sănătății tale. Îți susțin sistemul imunitar, îți protejează mucoasa intestinal, ajută la asimilarea unor substanțe nutritive și în cura de slăbire.


Cea mai mare parte dintre bacteriile intestinale sunt benefice și oferă protecție în fața agenților patogeni, ajută digestia și eliminarea toxinelor, reglează metabolismul, nivelele hormonale. De aceea, orice dezechilibru, cum se întâmplă după administrarea unui antibiotic, afectează imunitatea și metabolismul.

Sunt răspunzătoare de menținerea stării de sațietate

Tot bacteriile intestinale sunt cele care influențează modul în care sunt digerate și procesate anumite alimente. De asemenea, pot și să producă substanțe care grăbesc instalarea sațietății, ceea ce îți aduce rezultate mai bune dacă ții dietă de slăbit.

Pe măsură ce bolul alimentar traversează intestinele, intră în contact cu bacteriile aflate de-a lungul lor. Acestea afectează absorbția vitaminelor și mineralelor pe care le aduc alimentele și energia pe care o produc.

De diversitatea bacteriilor depinde o greutate corporală normală

În cadrul unui studiu realizat la Școala Medicală a Universității Washington, SUA, au fost examinate bacteriile intestinale a 77 perechi de gemeni dintre care unii sufereau de obezitate. S-a depistat că aceia care se îngrășaseră aveau mai puține tipuri de bacterii decât frații lor gemeni care aveau o greutate corporală normală. Potrivit acestei cercetări, obezitatea se pot asocia unei lipse de diversitate la nivel intestinal.

Citește și: Când avem nevoie de probiotice

Știai că…
…numărul speciilor de bacterii din intestine crește de la 100, când suntem în stadiul de bebeluși, la 1.000, la maturitate?


Alimente care refac echilibrul bacterian

Printre alimentele care asigură diversitatea bacteriană la nivel intestinal se numără:

- cerealele integrale (sunt bogate în fibre și te ajută să slăbești),

- fructele și legumele (și acestea conțin fibre și susțin apariția unor tipuri noi de bacterii la nivel intestinal, ceea ce ajută la menținerea unei greutăți corporale normale),

- alimente fermentate (iaurt, chefir),

- nucile și semințele (îți aduc un plus de grăsimi bune, fibre),

- alimente bogate în polifenoli (ciocolată amăruie, ceai verde, vin roșu, în cantitate mică).



Ce alimente consumate în exces afectează bacteriile intestinale

- dulciurile (stimulează dezvoltarea bacteriilor dăunătoare la nivelul intestinelor, ceea ce duce la îngrășare sau la apariția unor boli cronice),

- alimente care conțin grăsimi saturate (din surse animale, din conserve sau unt, care cresc și nivelul colesterolului rău, LDL),

- îndulcitorii artificiali (zaharina sau aspartamul reduc efetele benefice ale bacteriilor din intestine și favorizează instalarea hipertensiunii arteriale).
 

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »