Psiho / Tulburari de somn »

Avantajele și dezavantajele poziției de dormit

Autor: Simona Stănoi | 14 September, 10:55 | 0 comentarii

Somnul este foarte important pentru sănătate, pentru recuperarea fizică și mentală, de aceea fiecare om trebuie să folosească înțelept timpul de somn. Experții spun că trebuie să folosim somnul ca pe un obicei natural de îmbunătățire a performanței fizice și mentale. Contează câte ore de somn avem, dar și poziția corpului în timpul somnului.


Tu știi cum să dormi? Se spune că poziția de dormit spune ceva despre caracterul unui om, despre felul său de a fi, despre relația sa cu persoana alături de care doarme. Cu siguranță este așa. Cei care dorm mai apropiați în timpul somnului au o relație mai bună, mai fericită. Astfel de persoane, care se iubesc, au obiceiul chiar de a se atinge în timpul somnului. Dacă distanța dintre ei este mai mare în timpul somnului, sau chiar dorm cu spatele unul la altul, este semn că relația dintre ei nu funcționează prea bine. Cei care sunt extrovertiți au tendința să doarmă mai aproape de persoana iubită.

Sunt trei poziții de dormit în timpul somnului:

·         Dormitul pe spate

·         Dormitul pe burtă

·         Dormitul pe o parte.

Pentru un somn sănătos este indicat să dormi pe spate

Cercetătorii americani în domeniul sănătății consideră că oamenii ar fi bine să doarmă pe spate, pentru că această poziție este cea mai benefică pentru sănătatea corpului. Probabil mulți oameni obișnuiesc să doarmă cu fața în sus însă s-a constatat și faptul că riscul de sforăitîn această poziție este mai mare. De asemenea persoanele care dorm în poziția culcat pe spate au un risc destul de mare de apnee de somn comparativ cu cei care dorm pe o parte.

Beneficiile dormitului pe spate:

·         În această pozițiespatele este menținut drept, se relaxează mai bine (mai ales dacă nu se folosește o pernă prea mare).

·         Spatele este aliniat cu gâtul și astfel respirația se realizează mai ușor.

·         Sunt reduse durerile de spate și durerile de picioare.

·         Somnul este mai liniștit, corpul se odihnește mai mult decât atunci când se optează pentru dormitul pe o parte.

·         A doua zi dimineața fața arată mai odihnită, iar în plus are loc și o estompare a ridurilor.

Somnul pe burtă reduce sforăitul?

Despre dormitul pe burtă se spune că reduce sforăitul.Probabil că la unele persoane această poziție de dormit le ajută să nu mai sforăie, depinde însă de cauzele sforăitului. Dacă ne referim la cei care sforăie pentru că suferă de apnee de somn sau de probleme respiratorii, nu mai ajută nici dormitul pe o parte, nici cu burta în jos, ei vor sforăi oricum. La ei este o problemă de sănătate care trebuie tratată.

Dormitul pe burtă nu este recomandat din cauza faptului că poate crea anumite probleme de sănătate, ca de exemplu:

·         În primul rând este afectată coloana vertebrală. O persoană care doarme pe burtă își va răsuci coloana vertebrală într-o poziție anormală ceea ce îi va provoca în timp dureri de spate, mai ales în zona lombară.

·         Dormitul pe burtă cu fața în pernă poate afecta și gâtul pentru că acesta nu mai este în poziția firească, nu mai este aliniat cu coloana (ca în cazul dormitului pe spate). Răsucirea gâtului din cauza pernei și a poziției pe burtă poate da dureri cervicale destul de neplăcute.

·         Această poziție la dormit poate facilita apariția bolii de reflux gastroesofagian.

·         Pot să apară dureri de umeri, furnicături și amorțeli în brațe, se pot produce inflamații ale nervilor.

Dormitul pe o parte – poziția fetală

Mulți oameni dorm pe o parte pentru că așa s-au obișnuit. Experții spun că oamenii preferă această poziție în timpul somnului deoarece în creierul lor apare senzația de corp protejat. Este vorba despre poziția fetală în care se îndoaie brațele și genunchii în față, iar astfel apare acea stare de bine creată de faptul că organele sunt protejate. În mod normal ar trebui ca gâtul și coloana vertebrală să formeze o linie aproximativ dreaptă pentru ca să nu apară anumite probleme la zona cervicală și lombară.

Dacă se doarme frecvent astfel, salteaua trebuie să fie de calitate pentru ca să nu apară niciun disconfort în timpul somnului (mai ales dacă se stă multe ore în această poziție pe o parte). Lenjeria de pat trebuie să fie din material din fibre naturale pentru ca somnul să fie mai confortabil. Oamenii preferă  în special lenjeriile de lux din fibre naturale de bumbac 100% , cum sunt cele din bumbac satinat. Acestea sunt de calitate foarte bună, sunt elegante, rezistente, delicate și plăcute la atingere.

Specialiștii spun că oamenii dreptaci ar trebui să doarmă pe partea stângă, iar cei stângaci ar trebui să doarmă pe partea dreaptă. Desigur această poziție pe o parte nu se poate păstra prea mult timp în timpul somnului. La un moment apare o senzație de amorțire pe partea pe care se doarme. În mod normal oamenii se mai mișcă în timpul somnului, își schimbă poziția de dormit.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »