Stil de viata&dieta / Nutritie »

Amidonul poate fi și sănătos!

Autor: Daniela Purcaru | 24 February, 09:00 | 1 comentariu

Renunțarea la carbohidrați, implicit la amidon, poate să ducă la topirea grăsimilor și la scăderea apetitului, darm pe termen lung, poate provoca probleme de sănătate.


Amidonul este un tip de carbohidrat, alături de fibre și zaharuri. În timp ce multe diete de slăbire sugerează restricționarea consumului de amidon, acesta nu îngrașă. Multe alimente amidonoase sunt hrănitoare. În lipsa lor, oxigenul ajunge cu o mai mare greutate la țesuturi și au de suferit inima, ficatul, rinichii.

Carbohidrații simpli sunt transformați de corp în grăsime pe care o depozitează. Spre deosebire de aceștia, cei complecși, categorie în care se găsește și amidonul, sunt absorbiți lent și-ți dau energie. Prin urmare, nu elimina cu totul alimentele care conțin carbohidrați, ci înlocuiește-le cu unele bune, cum sunt cele care îți aduc un plus de carbohidrați complecși, ca leguminoasele.

Cel ușor digerabil crește glicemia

În compoziția amidonului intră 2 substanțe: amilopectina și amiloza. Alimentele bogate în amilopectină au un indice glicemic mai mare decât cele cu un conținut ridicat de amiloză. Dacă acestea sunt prăjite, nivelul de amiloză va scădea mai mult, favorizează îngrășarea și nu sunt permise în dieta de slăbit, nicidecum în regimul diabeticilor și hipertensivilor.

Citește și: Cum să ții ușor glicemia sub control

Atuurile amidonului rezistent

După cum indică și denumirea acestui tip de amidon, acesta rezistă pe parcursul procesului de digestie, dar fără a fi inutil, deoarece hrănește bacteriile bune ale intestinului, în special pe cele din zona colonului, stimulează absorbția mineralelor, accelerează metabolismul și reduce nivelul glucozei din sânge. Nu este absorbit în întregime de organism, la nivelul intestinului subțire, dar susține asimiliarea substanțelor nutritive din alimente. Din acest motiv alimentele care conțin amidon rezistent reduc apetitul culinar și permit scăderea în greutate.

Surse bune de amidon

Printre alimentele bogate în amidon sunt leguminoasele, cum ar fi fasolea și lintea, legumele, cum ar fi cartofii obișnuiți ori dulci și cerealele integrale, orezul brun. Alimentele care conțin amidon rezistent sunt surse valoroase de fibre, vitamine, minerale și antioxidanți. Un cartof copt în coajă și răcit îți aduce peste 2 g de proteine, aproape 4 g de fibre și cantități bogate de vitamina A. Răcirea face ca amidonul digerabil să se transforme prin procesul numit retrogradare în amidon rezistent.

Evită aceste alimente care conțin amidon!

Nu toate alimentele cu conținut de amidon sunt bogate în substanțe nutritive. Atunci când cerealele sunt rafinate, o mare parte din amidon este îndepărtat, diminuând semnificativ conținutul nutrițional. Pentru a preveni luarea în greutate și diabetul zaharat de tip 2 alege cerealele integrale, pastele din făină integrală care conțin carbohidrați complecși și ocolește produsele alimentare din comerț care au făina albă ca ingredient principal, fulgii de porumb, covrigeii. Cerealele integrale ușurează și reglează digestia, îți dau energie și elimină problema balonării.

De cât amidon ai nevoie zilnic

Pentru satisfacerea nevoilor nutriționale de bază, carbohidrații ar trebui să reprezinte între 45% și 65% din dietă. Se recomandă de asemenea 6 g de amidon rezistent la o masă. De pildă, 100 g de cereale integrale sau müsli îți aduce până la 5 g, în timp de o banană verde are 15 g, un cartof copt sau fiert și răcit are 7 g, iar 100 g de fasole îți oferă 10 g.

Info

Femeile care mănâncă adesea alimente care conțin amidon rezistent, ca fasole, fulgi de ovăz, orez brun, pâine neagră au un risc cu 49% mai mic de a suferi de obezitate, față de cele care optează pentru pâinea albă, covrigei sau produse de patiserie.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Cosmin | 25 February 2018, 16:43
Selectam acum moderatori de anunturi. Primiti plata pentru fiecare anunt moderat. Trebuie sa verificati anunturile pe care alte persoane le posteaza, apoi sa le aprobati afisarea in sistem. Nu este necesara experienta. Va invatam noi totul. Cereti detalii la adresa de email: [email protected]
Adauga un comentariu »