Psiho / Tulburari de personalitate »

Accesele de furie, semn de boală psihică?

Autor: Alexandra Tudor | 24 June, 09:30 | 0 comentarii

Accesele de furie apar în momente stresante, de tensiune. Ne expunem la astfel de situaţii aproape zilnic, mai ales atunci când suntem martorii unor nedreptăţi comise asupra noastră sau a altora. Ne vărsăm nervii pentru că lucrurile nu se rezolvă pentru noi aşa cum am dori, pentru că ne e greu să facem faţă stresului înaintea unui examen sau să ne adaptăm noului loc de muncă.


Specialiştii spun că accesele de furie nu sunt neapărat un semn de boală psihică. În mod normal, ele durează puţin, sunt de intensitate moderată şi nu se repetă des. Modul în care ne manifestăm atunci când suntem furioşi depinde de caracter, de educaţie şi de circumstanţe.

De ce eşti mereu nervos?

Accesele de furie pot fi mai dese în anumite perioade, ca atunci când suntem obosiţi sau când trecem prin schimbări. De multe ori, se întâmplă să nu ne dăm seama că în spatele ieşirilor noastre stau cu totul alte motive decât cele care, aparent, ne-au făcut să răbufnim.

De exemplu, o nemulţumire care mocneşte şi pe care nu ştim cum să o rezolvăm ne poate face să reacţionăm exagerat la cea mai mică provocare din jur. Trebuie deci să ne analizăm, cu toată onestitatea, pentru a afla care sunt supărările noastre reale.

Controlează-ţi emoţiile negative

Furia este normală atâta timp cât nu reprezintă un pericol pentru tine şi pentru cei din jur şi nu îţi controlează viaţa. Dacă ajungi să îi loveşti pe ceilalţi, dacă răbufneşti des sau foarte violent, s-ar putea să ai nevoie de ajutor specializat. În plus, un psihic supus mereu emoţiilor negative dăunează sănătăţii întregului organism. Cu alte cuvinte, îţi faci rău singur.

Manifestările moderate de furie sunt bune pentru că te ajută să te eliberezi de stres. Dacă ţii totul în tine, emoţiile negative te vor consuma şi există pericolul să ajungi la depresie, la hipertensiune sau chiar la infarct.

Psihologii recomandă ca atunci când simţi că te înfurii să tragi adânc aer în piept, apoi să numeri în gând până la zece. În caz că situaţia ţi-o permite, poţi încerca să îţi expui cu calm punctul de vedere.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »