Stil de viata&dieta / Diete »

5 obiceiuri de seară care te ajută să slăbești

Autor: Daniela Purcaru | 08 June, 09:05 | 1 comentariu

Pentru a scăpa de kilogramele acumulate, nu doar dieta contează, ci și exercițiile fizice pe care le faci și importanța pe care o acorzi hidratării și somnului.


Ce faci în ora dinainte de culcare are importanță în asigurarea unui somn bun. Făcând aceleași lucruri în fiecare seară, îți pregătești corpul pentru odihnă. Creierul va percepe ceea ce faci ca pe o apropiere a perioadei lui de liniștire, de regenerare.

Evită să mănânci mult seara

E bine pentru sănătatea ta în general să nu mergi la culcare cu stomacul plin, dar nici să nu mănânci nimic nu e o opțiune bună. Îți va fi greu să adormi dacă te roade foamea, iar după trezire o să-ți fie greu să ții cont de reguli și vei da iama în alimente nesănătoase. Dacă n-ai timp să iei micul dejun acasă, vei fi atrasă cu siguranță de produse de patiserie care-ți ruinează orice proiect gândit să slăbești. Previi acest scenariu care-ți subminează dieta de slăbit dacă alegi alimentele potrivite pentru cină, cum ar fi brânza de vaci sau carnea de curcan. Ambele conțin un aminoacid numit triptofan, care te ajută să adormi la repede și să te odihnești bine peste noapte.

Nu-ți pierde nopțile

Odihna reglează funcțiile corpului și asigură echilibrul hormonal, inclusiv nivelurile de leptină și grelină. Primul hormon controlează nivelul de energie și sațietatea, iar cel de-al doilea stimulează pofta de mâncare. Cei care dorm 7-8 ore pe noapte au un nivel crescut de leptină și unul scăzut de grelină, ceea ce-i ajută să-și controleze pofta de mâncare de-a lungul zilei.

Somnul într-o cameră răcoroasă, contrar aparențelor, este benefic în special atunci când vrei să scazi în greutate. Temperaturile reduse provoacă organismul să lucreze în plus pentru a-și menține propria temperatură la nivel normal. Pentru asta consumă grăsimi depozitate în general în zona abdominală.

Bea un ceai

Ceaiul de mentă luat după masa de seară ușurează procesul de digestie. De altfel, menta este cunoscută ca o plantă bună pentru scăderea poftei de mâncare, deci poți bea și peste zi 2 căni cu infuzie de frunze de mentă. Înainte de cină e indicat un ceai de rozmarin tot pentru o digestie mai bună, dar și pentru accelerarea metabolismului.  

Poți alege și un ceai de rozmarin. Are efect detoxifiant asupra organismului, combate celulita, ajutând și la eliminarea toxinelor și a excesului de apă. Prepară o cană de ceai seara și-ți va fi mai ușor să slăbești. În plus, vei dobândi o senzație de relaxare uimitoare.

Chiar dacă se spune că nu este indicat să mănânci seara, unele alimente sunt chiar de ajutor dacă vrei să slăbești. Totul e să le consumi cu 2-3 ore înainte de a te întinde în pat.

Alege surse de carbohidrați la cină

În ciuda a ceea ce se știa, alimentele care conțin carbohidrați (paste, orez brun, cartofi, fasole boabe, ovăz) pot să ajute să slăbești dacă sunt consumate în cantitate mică, la cină. A demonstrat-o unui studiu realizat în Israel pe o perioadă de 6 luni. La persoanele care au participat la cercetare și care au mâncat alimente cu carbohidrați la cină s-a observat că au slăbit mai mult și și-au redus circumferința taliei mai mult decât în cazul celor care au inclus același tip de alimente la masa de dimineață sau la prânz.

Pune piper în preparatele de la cină

Un ingredient de nelipsit în salata de legume de la cină, piperul este și un aliat în lupta pe care o duci contra kilogramelor în plus. Pe parcursul nopții, în timp ce dormi, corpul tău va continua să ardă grăsimi datorită acestui condiment. Dacă vrei să mănânci ceva ușor seara, adaugă puțin piper peste un bol de brânză de vaci.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Ramona | 15 June 2018, 12:09
Eu folosesc pentru a mai scadea in greutate un produs african mango 900.

Adauga un comentariu »