Stil de viata&dieta / Nutritie »

5 alimente care substituie carnea în post

Autor: Ramona Liță | 23 March, 10:00 | 0 comentarii

Ultimele zile din Postul Paștelui se pot transforma într-un adevărat răsfăț culinar, dacă știi să alegi ingrediente gustoase, cu valoare nutrițională crescută și foarte accesibile.


Ultimele zile de ne aduce posibilitatea de a consuma duminica aceasta pește, însă dacă simți nevoia de a consuma proteină animală, și mai ales carne. află că sunt anumite produse care pot înlocui carnea  oferindu-ți o alternativă sănătoasă, sațioasă și gustoasă.

Iată mai jos o listă a alimentelor la care poți apela cu toată încrederea, atât pentru a-ți surprinde invitații din weekend cât și pentru aface o schimbare sănătoasă în alimentația ta din timpul postului.

Jackfruit

Un fruct tropical care devine tot mai popular și în bucătăriile noastre, jackfruit e cel mai voluminos fruct care crește într-un copac. Cântărește între 4,5 și 45 de kilograme, e originar din India și poate fi consumat crud, copt sau necopt și gătit. Semințele din interiorul fructului sunt extrem de hrănitoare: conțin fier, potasiu, calciu și proteine, iar pulpa multă vitamina C.

În Asia, e folosit în prepararea chips-urilor, sucurilor, dar și pentru curry și înghețată și se servește chiar și la grătar. Consumat crud, are gust de ananas combinat cu pară iar gătit, gustul său seamănă cu cel al cărnii de porc.

Tofu

Îl mai găsim și sub denumirea de brânză de soia, cu origini în China, unde e aliment de bază încă din Evul Mediu. Se regăsește și în preparatele noastre, datorită gustului delicios și a aportului redus de calorii, numai 72 într-o sută de grame de produs. Conține, în schimb, aproape 15 grame de proteine, raportat la aceeași cantatitate și multe substanțe nutritive: calciu, magneziu, acid nicotinic, cupru, potasiu și mult fier, dar și aminoacizi esențiali și vitamine. Se consumă pe grătar, marinat și la cuptor, condimentat sau crud și în diverse sortimente de supe.

Tempeh, un altfel de tofu

Din soia nu se obține însă doar tofu, ci și tempeh, un amestec boabe de soia cu cereale fermentate și presate. Este un preparat de bază în Indonezia, de unde e și originar și se consumă proaspăt, congelat, condimentat sau amestecat cu diferite semințe. E o extraordinară sursă de proteine: conține, la fel ca și carnea, toți cei nouă aminoacizi esențiali consumului zilnic.

E un aliment bogat însă și în mangan, un mineral care favorizează menținerea densității oaselor, dar și în fibre, ceea ce îl face ușor de digerat.

Seitan

Cea mai bună alternativă la carnea de pui și la carnea roșie e însă seitanul, supranumit și “hrana lui Buddha”. E unul dintre cele mai bogate alimente de origine vegetală, conține la fel de multe proteine ca și carnea: 20 de grame, raportat la o sută - față de carne, care conține între 15 și 24 de grame. În schimb, e mai slab în conținutul de colesterol și are mai puține calorii.

Se folosește în prepararea burgerului vegetal, poate fi un ingredient de bază pentru lasagna, dacă e tocat mărunt și e foarte gustos sub formă de bulete, amestecat cu mirodenii.

Alternative sănătoase la carne, lapte și ouă

Cei care țin post sau au renunțat la consumul de proteine animale, pot înlocui carnea și cu năut, ovăz și fasole neagră. Și lactatele pot fi ușor înlocuite cu alimente accesibile pe bază de orez, cocos, caju, spelta, migdale, mei sau kamut iar omletele se pot prepara din mixuri vegane care conțin năut, amarant și cassava.

Astfel că au apărut  produsele raw-vegane, din ce în ce mai populare și care asigură o diversificare bogată a meniului zilnic.

Un stil de viață Veggie îți poate fi de folos atunci când vrei să faci o schimbare în ceea ce privește calitatea alimentelor și sănătatea ta.

Pentru a degusta și a descoperi toate aceste produse îți stă la dispoziție expoziția Raw Food&Style care se desfășoară de astăzi până duminică  la ROMEXPO. Intrarea este libera.



.
 

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »